דריסת הילד בביתר עילית: רישיונו של נהג האוטובוס נשלל לחודש

לאחר הליך שימוע שעבר במחוז ש"י, שוחרר הנהג לביתו ורשיונו נשלל באופן זמני ל-30 יום. החקירה בעניינו תימשך, אך מסתמן כי לא תוטל עליו אחריות פלילית וכי לא יואשם בגרימת מוות ברשלנות

זמן צפייה: 02:09

נהג האוטובוס של חברת קווים שדרס למוות אמש (שני) את ברוך איזנברג בן השלוש בביתר עילית, עבר היום את הליך השימוע במחוז ש״י. בסיום השימוע, הוא שוחרר לביתו והוחלט לשלול את רישיונו באופן זמני למשך 30 ימים. החקירה בעניינו תימשך, אך מסתמן כי לא תוטל עליו אחריות פלילית וכי הוא לא יואשם בגרימת מוות ברשלנות.

"האמא הייתה על סף המדרכה ביחד עם הילד. האמא ראתה את זה, היא רצה וניסתה להציל אותו", סיפר שמואל בן צבי, קרוב של המשפחה שהיה במקום, "הילד הוא בן שלוש וכמה ימים. הם הגיעו לארץ בין היתר כדי לחגוג את הגיעו לגיל שלוש ולגזור לו את השיער. כמובן שהתוכניות הללו נקטעו".

הלווייתו של איזנברג נערכה אתמול בלילה, אביו ספד לו ואמר: "אני לא יודע מה מותר להגיד ביום טוב, צריך להיות שמחים היום, אבא שלי ז"ל היה רוצה שאני אהיה שמח היום ולכן הקב"ה עשה את זה בחג, כדי שזה יהיה ניסיון של להיות בשמחה וכדי שיהיו זכרונות טובים מבורכ'ל שלי. לכן הקב"ה סיבב את הסיבות ככה, תמיד כשזה נראה טוב או רע, יודעים שזה חסדים מהקב"ה. כשמתבוננים בזה אפילו שזה ממש טרי, רואים חסדים עד בלי די, כל הדרך לארץ אפשר לראות שהקב"ה עשה את זה לטובה. אחד מהדברים הטובים שלמדנו בשבועות האחרונים ובחודשים האחרונים להגיד 'גם זה לטובה' אפילו על דברים לא חשובים, לכן כשראיתי את בורכ'ל ככה, אמרתי שלוש פעמים גם זה לטובה, וזה היה הכנה בחודשים האחרונים לרגע הזה, כדי שנוכל לעמוד בניסיון".

זירת התאונה קטלנית בעיר ביתר עילית בה ילד בן 4 נדרס למוות
זירת התאונה הקטלנית בעיר ביתר עילית בה ילד בן 3 נדרס למוות | צילום: דוברות מד''א

כתבות נוספות בנושא: 

בן שלוש נהרג מפגיעת אוטובוס בביתר עילית; הנהג עוכב לחקירה

הקטל בכבישים: רוכב אופנוע בן 24 נהרג בתאונת דרכים סמוך לרמלה

הקטל בכבישים: שתי נשים כבנות 70 נהרגו בתאונת דרכים בגליל

כאמור, איזנברג בן השלוש נהרג אתמול מפגיעת אוטובוס ברחוב החוזה מלובלין שבביתר עילית. הילד עזב את ידה של אמו, התפרץ לכביש ונפגע על ידי האוטובוס. צוותי הרפואה שהגיעו למקום מצאו אותו ללא רוח חיים ונאלצו לקבוע את מותו. נהג האוטובוס עוכב לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

המשפחה, המתגוררת בניו יורק, הגיעה לישראל כדי לערוך את טקס החלאקה המסורתי, בו מספרים לראשונה ילדים שהגיעו לגיל שלוש. המשפחה לנה בדירה בביתר עילית והזמינה מונית לנסיעה לירושלים. נהג המונית המתין, ראה את בני המשפחה יוצאים, ואז הילד נשמט מהיד של אמו ורץ אל הכביש בדיוק כשהאוטובוס עבר.

זירת התאונה קטלנית בעיר ביתר עילית בה ילד בן 3 נדרס למוות
זירת התאונה קטלנית בעיר ביתר עילית בה ילד בן 3 נדרס למוות | צילום: נתן קניג

שלשום נפצע אנוש ילד בן 11, לאחר שנפגע מרכב בשדרות גולדה מאיר שבירושלים. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים שערי צדק שבעיר. נהג הרכב נמלט מהזירה, והמשטרה פתחה בסריקות אחריו. הרכב שעל פי החשד היה מעורב בתאונה, אותר באזור גבעת זאב לאחר זמן קצר. הרופאים בבית החולים שערי צדק נלחמים על חייו ביממה האחרונה. הוריו נמצאים ליד מיטתו בטיפול נמרץ ומתפללים כל העת שייצא מסכנת החיים.

תושבי שכונת רמות בבירה, שהזעיקו את מד"א, סיפרו שראו כיצד רכב פרטי פגע בילד בן 11, שחצה מעבר חציה, והמשיך בנסיעה מהירה על אף שהילד היה מוטל על הכביש מחוסר הכרה. "מדובר באירוע קשה מאוד", סיפר חובש מד"א דניאל דובינקי. "במרכז הכביש שכב ילד קטן במצב אנוש מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה. ביצענו בדיקות רפואיות ראשונית בשטח והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, הנשמות ועיסויים והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים".