הוארך מעצרו של הדורס בב"ש: חשוד בניסיון רצח בנסיבות של טרור

בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרו של אמיר אלקירנאוי, תושב רהט בן 39, אשר חשוד שדרס תלמיד בית ספר הטכני בן 18 ופצע אותו בארוך בינוני. סניגורו אמר כי לטענת מרשו הייתה תקלה ברכב

זמן צפייה: 00:09

מעצרו של אמיר אלקירנאוי, תושב רהט בן 39 החשוד בדריסת בן ה-18 אתמול בבאר שבע, הוארך היום (שישי) בשבעה ימים, בתום דיון שנערך בבית משפט השלום באשקלון. אלקירנאוי חשוד בניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור של תלמיד בית ספר הטכני בבאר שבע.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב- 11 ימים, והשופטת מירב עמר הורתה על קיום הדיון להארכת מעצרו בדלתיים סגורות אך התירה לפרסם את החלטתה להארכת מעצר. השופטת קבעה כי "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר ביחס למעורבות החשוד בעבירות המיוחסות לו". סניגורו עו"ד נאשף דרוויש אמר כי לטענת מרשו הייתה תקלה ברכב וכי מדובר בתאונה ולא במעשה טרור.

אמיר אלקירנאוי החשוד בדריסה בבאר שבע
אמיר אלקירנאוי החשוד בדריסה בבאר שבע

הפצוע נפגע באורח בינוני כתוצאה מהדריסה, ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא סובל מחבלה בגפיים. על פי המשטרה, נהג הרכב המשיך בנסיעה עד שעצר לאחר כמה עשרות מטרים. הנהג החשוד, תושב רהט, נעצר ונלקח אף הוא לטיפול רפואי. המשטרה פתחה בחקירה וכל כיווני החקירה נבדקים.

זירת הדריסה בבאר שבע
זירת הדריסה בבאר שבע | צילום: דוברות המשטרה

זמן קצר לאחר האירוע נודע כי החשוד בדריסה היה בתחנת המשטרה לפני כמה ימים כדי להגיש תלונה בגין איומים מצד אלמוני שאיים, לדבריו, על בדואים. הוא אמר ברשת חברתית: "בדואים, צריך לעוף מבאר שבע. המשטרה לא עושה את העבודה - אנחנו נעשה. אני פונה אליכם, בדואים, אתם חייבים להיות מוכנים לכל רגע, לכל איום. שכל אחד ישמור על עצמו. אנחנו מאימים במדינה הגזענית הזאת. שאף אחד לא יחכה למשטרה; שיעשה מה שבראש שלו".

"כמו שהם (הישראלים) לוקחים את החוק בידיים ויש להם כוח מבן גביר. אף אחד לא יכול להפחיד את הבדואים שחיים בבאר שבע ובנגב. קטר לא מפחידה אתכם, עזה לא מפחידה אתכם. אנחנו נמצאים בבאר שבע. אם תכבדו אותנו - נכבד אתכם. אם לא תכבדו אותנו - אתם תסבלו. אנחנו מוכנים לוותר על החיים שלנו בשביל הכובד".

ד"ר אסף אקר, מנהל היחידה לטראומה אורתופדית בסורוקה, עידכן אמש במצבו של הצעיר וסיפר כי הוא "עבר הערכה ראשונית בחדר הטראומה, נלקח לחדר הניתוח לייצוב וקיבוע מספר שברים בעצמות. מצבו יציב, הוא מועבר להתאוששות ומשם להמשך אשפוז במחלקה האורתופדית".