"זה מגוחך": תמלילי חקירת אחיה של בר רפאלי בתיק העלמת ההכנסות

בסוף החודש יוגש כתב אישום נגד הדוגמנית ואימה. בפרקליטות טוענים שרפאלי הסתירה נדל"ן שרכשה, וטענה שאחיה גרים בו כדי להימנע ממס. בחקירה טען האח דור: "אתה לא יכול להגיד לי איפה ישנתי"

זמן צפייה: 02:16

ארבעה חודשים לאחר שנחשפו לראשונה בחדשות 13 המגעים לעסקת טיעון המתנהלים בין הפרקליטות לבין הדוגמנית בר רפאלי ואימה ציפי בפרשת העלמת ההכנסות, נראה שהצדדים קרובים לחתימה שתשלח את האם ציפי רפאלי אל מאחורי הסורגים. רפאלי ואימה ציפי חשודות שבמשך שנים העלימו הכנסות בסכום של כ-23 מיליון שקלים וניסו ליצור מצג שווא שלפיו דוגמנית העל לא מתגוררת בישראל. אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, הפרקליטות צפויה להגיש עד סוף החודש את כתב האישום נגדן ובמקביל יוגש גם הסדר הטיעון המתגבש.

על פי ההסדר, רפאלי תודה בעבירות מס ותישא כמה חודשים של עבודות שירות. האם ציפי, בת 65, תודה בעבירות חמורות יותר ותישא עונש מאסר של שנה וארבעה חודשים בכלא "נווה תרצה". נוסף על כך, השתיים צפויות לשלם גם קנס גבוה בסך מיליוני שקלים. בפרקליטות טוענים כי במשך שנים בר רפאלי שכרה ורכשה נדל"ן בישראל, בין השאר, דירת יוקרה במגדלי "יו", אולם דאגה להסתיר זאת מהרשויות והציגה מצג שווא שלפיו אחיה מתגוררים בנכס, זאת כדי להימנע מתשלום מס.

בר רפאלי
בר רפאלי | צילום: חדשות 13

לחדשות 13 הגיעו תמלילי חקירתו של אחיה של בר רפאלי, דור, אשר בפברואר 2017 נשאל על הקשר שלו ושל אחותו לדירה שבמגדלי "יו". החוקר טען בפני דור כי "גם ניל וגם בר אומרים שניל (אחיה הגדול של רפאלי), גר ברציפות ובקביעות מנובמבר 2009 עד אפריל 2010 במגדלי יו. זה נכון?". דור ענה כי הוא "לא יודע". והטיח בחוקר: "איפה אתה היית בנובמבר 2009? מאיפה אני אזכור דברים כאלה?".

כשהחוקרים מטיחים בו כי מקום מגוריו העיקרי היה בהוד השרון ולא במגדלי יו, עונה דור כי "תגידו מה שתגידו. זה מגוחך. אתה לא יכול להגיד לי איפה ישנתי".
דור גם מסביר לחוקרים "אני כרגע נמצא בחקירה במס הכנסה, וזה גוף ששמעתי עליו סיפורים לא טובים. יצא לי על בשרי לחוות חוויות לא נעימות ממנו. אני לא בן אדם שקרן". העדויות האלה הן רק מחומרי החקירה שאספה הפרקליטות נגד משפחת רפאלי, שככל הנראה יצליחו לשכנע את דוגמנית העל ואמה שכדאי להימנע ממשפט - וללכת לעסקת הטיעון.