ההסוואה, האיום והבריחה: כך בוצע השוד בבנק הדואר בת"א • תיעוד

בצוהרי היום נכנס לסניף הבנק גבר שפניו מכוסות והציג לפקידות אקדח צעצוע ופתק שבו נכתב: "זה שוד, שים את הכסף בשקית". כעבור זמן קצר הוא נמלט עם שותפו שחיכה ברכב, כשבידו כמעט 3,000 שקל

זמן צפייה: 01:39

בשעה 16:00 אחר הצוהריים נכנס לסניף בנק הדואר ברחוב בן סירא שבתל אביב גבר גבוה המרכיב משקפי שמש כשפניו מכוסים. הוא ניגש לדלפק והגיש לפקידות פתק שבו נכתב "זה שוד, שים את הכסף בשקית", תוך שהוא מציג אקדח צעצוע שנראה אמיתי.

הפקידות שהבינו שאין להן ברירה, רוקנו את הקופה שהכילה קרוב ל-3,000 שקלים והביאו לו את הכסף. הוא לקח את הכסף ויצא אל עבר רכב המילוט שבו המתין לו שותפו – ושניהם נעלמו מהמקום.

סניף בנק הדואר בתל אביב
סניף בנק הדואר בתל אביב | צילום: חדשות 13

המשטרה הצליחה להגיע אל החשודים ועצרה הודות לפעולות טכנולוגיות שביצעה. היום (ראשון) גם הוגש נגד החשוד המרכזי כתב אישום, שבו נכתב כי הנאשם הפציר בחברו לא לשתף פעולה עם המשטרה אם ייעצר. בקרוב יוגש כתב אישום נוסף נגד השותף במעשה.

"מרשי הינו אדם מיוחד הנמצא על הרצף האוטיסטי, הוא סובל מבעיות בריאותיות ובגישה נפשית שצריכה בירור", אמר עורך הדין חי הבר, המייצג את הנאשם המרכזי בשוד. "ברור שכושר השיפוט שלו לוקה בחסר ויכול להיות שהונה על ידי אחרים. לאחר קבלת חומר הראיות אני מניח שנצטייד באישורים הרפואיים המתאימים והתיק הזה יקבל תפנית אחרת".