"אף אחד לא שם לב": כך הצליח פקיד בנק לגנוב כסף מלקוחותיו

ח', כספר בבנק לשעבר, מודה שנהג במהלך עבודתו להחליק לכיסו שטרות מתוך הכסף המזומן שהופקד בידיו: "גם אם מישהו מרגיש - זה לא מעניין אף אחד. לא בודקים איך אתה סופר את הכסף"

זמן צפייה: 15:06

במשך תקופה ארוכה הרגיש איתמר שרעבי, הבעלים של בתי קפה בצפון הארץ, כי "יד נעלמה" מעלימה סכומים מתוך המזומנים שהוא מפקיד בבנק. ניסיונות השכנוע של אביו שמא הוא "הוזה" ושיחות הטלפון מפקידות בבנק שטענו שוב ושוב כי הוא טועה בספירה לא הצליחו להרגיע אותו.

בנובמבר האחרון הוא הפקיד בבנק, לטענתו, 6,140 שקלים, אולם בשיחה שקיבל מאחת הפקידות, נאמר לו כי בפועל הוא העביר סכום של 2,390 שקלים. הוא ביקש ממנה לקבל בחזרה את השקית שבה היה הכסף. "היא אמרה לי שהיא לא יכולה. אמרתי לה, 'אז למה התקשרת אליי, להציב לי עובדה?'. יתרה מכך, היא ניתקה לי את שיחת הטלפון, שזה דבר שהוא קצת משפיל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

55 שנה אחרי שקיבלו כנפיים: שני הנכדים הפכו לטייסים בעצמם

בכירים בקבינט הקורונה מעריכים: נגביל התכנסויות בחללים סגורים

שני שיגורים בוצעו מהרצועה לעבר ישראל – אין נפגעים

כספר עם שטרות (אילוסטרציה)
כספר עם שטרות (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

הוא פנה לעורך הדין פנחס אור והשניים פרסמו את הסיפור ברשת החברתית, שם התברר להם שאיתמר לא לבד. עוד ועוד עדויות נאספו, חלקן נחשפות כאן, על סכומי כסף שהופקדו בבנקים - ולפתע נעלמו. מי שמחזק את הטענה כי לא מדובר בסתם סיפורים, הוא ח', כספר לשעבר בבנק אחר, שפנה לעורך הדין וביקש להתוודות - אולי כדילמרק את מצפונו - כיצד נהג להחליק שטרות לכיסו מתוך הכסף המזומן שהפקידו הלקוחות שלו.

"כשהתחלתי לעבוד בבנק, לא דמיינתי שאני אראה אי-פעם סכומים כסף, במזומן, הכול במזומן, בשטרות, מיליוני שקלים ביום", סיפר ח'. "קל לשים על זה את היד. אתה אומר, 'אני אקח כמה מאות שקלים מפה, כמה אלפי שקלים מפה', ואף אחד בעצם לא שם לב, אף אחד לא מרגיש, וגם אם מרגישים, זה לא מעניין אף אחד ואין בעצם מישהו שממונה עליך שבודק איך אתה סופר את הכסף".

מהבנק נמסר בתגובה: "הבנק מתייחס בכובד ראש לפניות לקוחותיו. מדובר במקרה חריג המצוי בחקירה משטרתית".