מאהל המחאה מחוץ למעון רה"מ שוב פונה; מפגינים נפצעו

המארגנים מסרו כי שישה מפגינים במאהל "הדגלים השחורים", המוחים נגד כהונת ר"מ הנאשם בפלילים, נפצעו במהלך עימותים עם הפקחים: "ההבנות שהושגו אמש עם המשטרה הופרו ברגל גסה"

זמן צפייה: 02:30

המשטרה ופקחי עיריית ירושלים פינו הבוקר (שני) שוב באופן חלקי את מאהל מחאת "הדגלים השחורים" מחוץ למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. בתיעוד מהמקום נראים השוטרים מפנים בכוח את הציוד ומתעמתים עם מפגינים. מארגני המחאה מסרו כי כי שישה מפגינים נפצעו כתוצאה מאלימות המשטרה, וכי הם טופלו במקום על ידי מגן דוד אדום.

"הבוקר בשעה 05:40 תקפה קבוצה של כ-30 שוטרים, יס"מניקים ופקחי עיריה את המאהל בבלפור ואת המפגינים הנמצאים שם ברשיון", מסרו המארגנים. "מבלי שהזדהו או הציגו צו כלשהו החלו להחרים באלימות רכוש פרטי של המפגינים, ללא צו תפיסה או רישום או הסבר מדוע הרכוש הוחרם. שוטרים ופקחים הסירו שלטים שנתלו על מחסומים בתיאום עם המשטרה אתמול, ופקחים התעמתו עם אזרחים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2007130808' autoplay='0' credit='' desc='עימותים עם המשטרה במאהל המחאה מחוץ למעון רה"מ' kid='1_8nhp2dg6' duration='109'']

מפגיני ''הדגלים השחורים'' מתעמתים עם המשטרה מחוץ למעון בבלפור | צילום: חדשות 13

"רועי פלג, קצין במילואים ביחידה 669, הותקף על ידי פקח עירוני בסכין לדרמן והפקח גרם לחתכים מדממים בפניו. למפגין אחר שהוכה ככל הנראה נגרם שבר. הפצועים טופלו במקום על ידי צוות מגן דוד", טענו המוחים.

"יודגש כי ההפגנה בבלפור מתקיימת כחוק, ברשיון ובתיאום מלא עם המשטרה. הבנות עם המשטרה הושגו שוב אמש, אך הופרו ברגל גסה הבוקר", הדגישו המארגנים. "עו"ד גונן בן יצחק עותר הבוקר לבית הדין הגבוה לצדק למתן צו דחוף המורה למשטרת ישראל לחדול מתקיפת מפגינים ברשיון. רועי פלג ומפגינים נוספים כעת בדרכם למשטרת מוריה להגיש תלונה על תקיפה אלימה בנסיבות מחמירות, גניבת רכוש ומניעת חופש ההפגנה ברשיון".

מדוברות עיריית ירושלים נמסר בתגובה לטענות: "לאחר פינוי המאחז ברחוב בלפור אמש, שבו המפגינים והקימו אותו מחדש. לכן הבוקר, שוב, פונה משם הציוד שהוצב ללא היתר ופגע בסדר הציבורי, עי אגף האכיפה של עיריית ירושלים ומשטרת ישראל. יצויין כי כל טענה בדבר שימוש באלימות עי אנשי אגף האכיפה כנגד המפגינים, ופגיעה באדם, נבחנה ונמצאה שקרית ומשוללת כל יסוד".

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות תלונות שהגיעו לעירייה מתושבים המתגוררים בסמוך למעון ראש הממשלה בגין חסימת המדרכה למעבר הולכי רגל באמצעות חפצים שונים והפרעה במקום, אבטחו הבוקר כוחות המשטרה את עובדי עיריית ירושלים עת שפינו ציוד מהמקום. המשטרה מתוקף תפקידה תמשיך לסייע לפעילות עיירית ירושלים בכל פעילות שתידרש".

תא"ל במיל' אמיר השכל, ממובילי המחאה, צייץ בטוויטר: "על אף ההבנות שגובשו אתמול בין ח"כ מיקי לוי ובכיר בעיריית ירושלים לגבי המשך השהייה בבלפור, בוצע הבוקר פוגרום במאהל המחאה בבלפור. ב-05:45 הגיעו לשטח כ 50 שוטרי יס"מ ומשטרה ופקחי עירייה וזרעו הרס במקום, בשטח 6 פצועים קל, אחד פונה לבית חולים. 'הדמוקרטיה בוערת'. אין מצב שנרים ידיים".

התנועה לאיכות השלטון מסרה לאחר שפורק מאהל המחאה בבלפור: "התנהלות משטרת ישראל ופקחי עיריית ירושלים אלימה, בוטה ומיותרת. משה ליאון, דורון ידיד ומוטי כהן, עליכם לזכור שתפקידכם הוא לשרת את האזרחים ולאפשר מחאה לגיטימית, ולא את משפחתו של הנאשם בפלילים. התנועה מעודדת את חבריה להשתתף במחאות לשמירה על איכות השלטון וטוהר המידות. יו"ר התנועה, ד"ר עו"ד אליעד שרגא, התקשר הבוקר לאמיר השכל על מנת להציע לו סיוע משפטי ככל שידרש".

כזכור, לפני כשבועיים נעצרו השכל ושני מפגינים נוספים במאהל המחאה מחוץ למעון ראש הממשלה. השכל התייחס מאוחר יותר למעצרו. "המעצר היה ניסיון להשתיק את המחאה נגד בנימין נתניהו", הצהיר השכל במסיבת עיתונאים. "אם המעצר שלי ושל שני חברי הצית את האש - אז היה כדאי".

"אנחנו אזרחים פשוטים, נעצרים בגין קיום הפגנה שהיא זכות במדינה דמוקרטית, אף אחד לא יקח את הזכות הזו שלנו", המשיך השכל. "אף פעם לא חשבתי שאראה את תא המעצר מבפנים". עוד הוסיף כי מחר ייפתח אוהל מחאה בתל אביב. על רגע המעצר סיפר השכל: "כשראיתי את הנכדים שלי, ואת הפנים של הנכד הקטן שלי משנים צורה - זה היה רגע נוראי".

תא''ל במיל' אמיר השכל במסיבת עיתונאים
תא''ל במיל' אמיר השכל במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

השכל, יחד עם שני המפגינים שנעצרו איתו, שוחרר ללא תנאים מגבילים. זאת, לאחר דיון שארך שעתיים, כשמחוץ לאולם מפגינים רבים ובהם בכירי מערכת הביטחון לשעבר. השופטת אורנה סנדלר איתן דחתה את בקשת המשטרה להרחיק אותם מירושלים למשך 15 ימים. "הזכות להפגין היא זכות יסוד", אמרה, "ובקשתה של המשטרה היא בגדר סתימת פיות".