מעמדת היועמ"ש ועד ההכרעה: לוח הזמנים להחלטת בג"ץ לגבי נתניהו

היום ימסור מנדלבליט את חוות דעתו, ביום ראשון ידון בג"ץ בשאלה אם ניתן להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה, וביום שני ידון בהסכם הקואליציוני. בשלישי או ברביעי צפויה להתקבל החלטה

זמן צפייה: 02:41

היום (חמישי) ימסור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את עמדתו בנוגע להסכם הקואליציוני ולגבי השאלה אם ניתן להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה.

הוא צפוי להצביע על קשיים חוקתיים משמעותיים בעניין ההסכם הקואליציוני, מה שמביא גורמים משפטיים בכירים להעריך כי בג"ץ יתערב בחלקים מסוימים בהסכם הקואליציוני. ככל הנראה הוא יאפשר להטיל את המנדט להרכבת ממשלה על נתניהו.

ביום ראשון יהיה דיון בבג"ץ על השאלה אם מותר להטיל על נתניהו את המנדט, וביום שני - דיון על ההסכם הקואליציוני. בשלישי או רביעי כבר תהיה החלטה של בג"ץ, מכיוון שיצטרכו לפסוק בעניין עד יום חמישי - שבן תסתיים חקיקת הרוטציה ויוגשו החתימות לנשיא.

עוד בחדשות 13:

בפני 11 שופטים: בג"ץ ידון ביום א' בעתירות נגד כהונת נתניהו

לפיד: "אם נתניהו ירצה לבטל את הרוטציה – נתמוך בשינוי החוק"

רה"מ: טראמפ הבטיח להכיר בסיפוח – בטוח שיקיים בעוד כמה חודשים

בג''ץ נתניהו - לוח זמנים | צילום: חדשות 13

הדיון ייפתח ביום ראשון בשעה 10:00 בפני 11 שופטים, ואם לא יהיו התנגדויות - הוא צפוי להיות מצולם. כמו כן, העתירות יקויימו כאילו הוצא צו על תנאי כך שחובת ההוכחה היא על המדינה. דיון נוסף בעניין נקבע ליום שני באותה השעה.

11 השופטים שייקחו חלק בדיון הם: הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר, השופט ניל הנדל, השופט עוזי פוגלמן, השופט יצחק עמית, השופט נעם סולברג, השופטת דפנה ברק ארז, השופט מני מזוז, השופטת ענת ברון, השופט ג'ורג' קרא והשופט דוד מינץ.

נתניהו, בנימין נתניהו, ראש הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, המייצגת את העותרים, מסרה בתגובה: "אני מביעה סיפוק רב מהעובדה שהעתירה, אשר סברנו כבר בחודש דצמבר כי היא עוסקת בסוגיה חשובה ועקרונית למדינת ישראל ושבית המשפט קבע שעניינה בליבת ערכי היסוד של המשטר הדמוקרטי, תתברר בהרכב מורחב של 11 שופטים כפי שנקבע ובמהירות המתחייבת נוכח דחיפות העניין".