בג"ץ: על נתניהו והיועמ"שית להגיב בתוך שבוע לבקשת ביזיון ביהמ"ש

בית המשפט העליון נתן לראש הממשלה וליועצת המשפטית לממשלה שבוע להגיב לבקשת התנועה לאיכות השלטון לביזיון בית המשפט. לאחרונה פורסם בחדשות 13 כי בהרב-מיארה צפויה להגיד לבג"ץ שנתניהו הפר את פסק הדין בעניינו

זמן צפייה: 16:50

בית המשפט העליון הגיב היום (ראשון) לבקשה של התנועה לאיכות השלטון לביזיון בית המשפט נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי החלטת בית המשפט, על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ועל נתניהו להגיב לבקשת התנועה לאיכות השלטון עד יום ראשון בעוד שבוע.

הבוקר הגישו בתנועה לאיכות השלטון את הבקשה בעקבות הצהרתו של נתניהו ביום חמישי האחרון. בבקשה נכתב כי "ממעשיו של נתניהו עולה תמונה מבהילה לפיה ראש הממשלה בישראל עושה דין לעצמו – תוך שהוא מפר את הסדר ניגוד העניינים שנערך לו".

יו''ר התנועה לאיכות השלטון, דר' אליעד שרגא
יו''ר התנועה לאיכות השלטון, דר' אליעד שרגא

ביום שישי שלחה בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף לראש הממשלה בנוגע להפרת הסדר ניגוד העניינים שלו בעקבות נאומו ביום חמישי האחרון. ובשבוע הבא היא צפויה להגיב לבית המשפט העליון ולומר כי נתניהו אכן הפר את פסק הדין שנקבע לו, וכי הוא מבזה את בית המשפט.

"בדברים שנשאת אמש התייחסת ליוזמות הנוגעות למערכת המשפט, ובפרט - הרכב הוועדה לבחירת שופטים, והודעת כי אתה עוסק כעת באופן ישיר ביוזמות אלו", כתבה היועמ"שית בפתח מכתבה, "בכך, הפרת את פסיקת בית המשפט העליון, לפיה בהיותך ראש ממשלה הנאשם בפלילים, עליך להימנע מנקיטת פעולות אשר מעוררות חשש סביר לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי לבין תפקידך כראש ממשלה, ולשם כך לפעול בהתאם לחוות הדעת אשר ניתנה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה למניעת ניגוד עניינים, זאת בנסיבות בהן בית משפט קבע שלפי הצהרותיך והסכמותיך נוצר גם השתק שיפוטי".

עוד כתבה בהרב-מיארה: "במכתבי אליך מיום 1.2.2023 הנחיתי כי יישום המגבלות הקבועות בפסקי הדין ביחס ליוזמות העומדות על הפרק הנוגעות למערכת המשפט מוביל למסקנה כי עליך להימנע מעיסוק ישיר או עקיף ביוזמות אלו במסגרת תפקידך כראש הממשלה. האמור במכתבי מחייב אותך ותיקון החקיקה בעניין הנבצרות אינו פוטר אותך מחובה זו".

"אמש הודעת ברבים כי בכוונתך להפר את פסיקת בית המשפט העליון, ולפעול בניגוד לחוות דעת היועצת המשפטית לממשלה המחייבת אותך לפי פסיקה זו", סיכמה היועמ"שית, "המצב המשפטי הוא ברור: עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט, לרבות בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, שכן עיסוק בהן הוא פעולה בניגוד עניינים. הצהרתך אמש וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים".

מסביבת נתניהו נמסר ביום שישי: "ראש הממשלה נתניהו לא הפר שום פסיקה של בית המשפט העליון ושום הסדר ניגוד עניינים. להודעת ראש הממשלה אתמול אין שום השלכה על ענייניו האישיים".