לקראת הכרעה: האם זדורוב יורשע שוב - או ייצא לחופשי?

לאחר שני ערעורים ואין-ספור עדויות וראיות שהוצגו, 17 שנה מאז החלה הפרשה שזעזעה את המדינה - מחר ייתכן והיא תגיע לסיומה. פסק הדין שיקבע האם רומן זדורוב אשם ברצח תאיר ראדה - או שהוא ייצא לחופשי. כל האפשרויות שיכולות להתרחש בבית המשפט

זמן צפייה: 04:58

משפטו של רומן זדורוב צפוי להגיע מחר (חמישי) לרגע האמת, לאחר שהורשע פעמיים ברצח תאיר ראדה לפני 17 שנים. אחרי שני ערעורים ואין ספור עדויות וראיות שנוספו לתיק, זדורוב שוחרר לפני שנה וחצי למעצר בית, עד להכרעה הצפויה מחר ב-10:00 בבוקר, אז ייתכנס הרכב השופטים בראשות השופט אשר קולה בבית הדין המוחזי בנצרת. במידה ודורוב יזוכה - השופטים מחויבים לומר זאת כבר בהתחלה, לכן אם לאחר מספר דקות בודדות מהקראת פסק הדין לא ייאמר כי הוא זכאי - משמעות הדבר היא כי הוא ככל הנראה יורשע שוב.

תחילת הערעורים של זדורוב הן בראיות חדשות שנחשפו, כמו למשל חוות הדעת שעוסקת בזליגת הדם מגופתה של תאיר. כעת, הראיות נבחנו מחדש והן מעמידות שתי נקודות מרכזיות. האחת, הודאותו של זדורוב, המהוות ראייה חזקה ומנגד ישנו חל ראייתי של העקבות הלא מזוהות שאינן שייכות לא לתאיר ראדה ולא לרומן זדורוב. בין שתי הנקודות נוצר פער של "יש", בדמות ההודאה, אל מול ה"אין" - בדמות עקבות.

רומן זדורוב משוחרר למעצר בית, אוגוסט 2021
רומן זדורוב משוחרר למעצר בית, אוגוסט 2021 | צילום: דוד כהן, פלאש 90

רומן זדורוב ואשתו אולגה בבית המשפט
רומן זדורוב ואשתו אולגה בבית המשפט | צילום: דוד כהן, פלאש 90

הפער הזה הוא גם שיעמוד בשיקולי הערעור של הפרקליטות במידה וזדורוב יזוכה מחר, שכן הפרקילטות תצטרך לאתגר את בית המשפט העליון, שכן כן ישנו מבחן חדש ל"ספק הסביר" שנדרש לזיכוי. עם זאת, זה לא יהיה קל שכן תידרש רשות ערעור, אך אם תהיה דעת מיעוט של אחד השופטים, למשל השופטת תמר ניסים-שי, שקולה נשמע שונה לעיתים מקולם של שני חברי ההרכב האחרים הבכירים ממנה, אם היא תכתוב דעת מיעוט של הרשעה - יהיה לפרקליטות יותר קל להגיש ערעור.

אילנה ראדה בבית המשפט
אילנה ראדה בבית המשפט | צילום: פלאש 90

המתח בביתו של זדורוב כמובן נמצא בשיאו לקראת ההכרעה. מאז שהסתיימו הדיונים נמצא רומן במעצר בית ולא יוצא מביתו כשהוא מחובר לאזיק אלקטורני. אם יזוכה מחר - עליו לשוב לביתו ורק שם יוסר ממנו האזיק והוא ישחורר למעשה. אילנה ראה, אמה של תאיר, נערכת גם היא לקראת ההכרעה ומתרגשת מאוד. היא תגיע מחר יחד עם הצוות שלה לבית המשפט ולא משנה מה תהיה ההכרעה - מבחינתה מדובר בסגירת מעגל.

רומן זדורוב ועורך דינו ירום הלוי בבית המשפט
רומן זדורוב ועורך דינו ירום הלוי בבית המשפט | צילום: דוד כהן, פלאש 90