לאחר ששלף סכין על חבר כיתת כוננות - תושב הפזורה נורה למוות

שלושה חשודים, תושבי היישוב ביר אדאג' ופזורת נאות חובב, חדרו ליישוב רתמים שבנגב ונעצרו על-ידי כוח כיתת הכוננות. במהלך חקירתם, אחד החשודים שלף סכין לעבר חבר כיתת הכוננות - שירה בו. על-פי תחקור ראשוני, עולה כי רקע החדירה ליישוב הינו פלילי

זמן צפייה: 02:09

תושב הפזורה הבדואית נורה היום (שבת) למוות לאחר ששלף סכין על חבר כיתת כוננות מהישוב רתמים שבנגב, לאחר שעצר אותו ושני חשודים נוספים בגין חדירה ליישוב.

האירוע החל כאשר איש ביטחון של היישוב זיהה לפנות בוקר שלושה חשודים שטיפסו מעל הגדר ההיקפית, והצליחו לחדור אל תוך היישוב. כוח כיתת הכוננות הוקפץ למקום ועצר את שלושת החשודים, תושבי היישוב ביר אדאג' ופזורת נאות חובב בנגב. במהלך חקירתם, אחד החשודים שלף סכין לעבר חבר כיתת הכוננות - שירה בו. על-פי תחקור ראשוני, עולה כי רקע חדירת השלושה ליישוב הינו פלילי.

במהלך חקירתם של החשודים, אחד מהם, תושב הפזורה נאות חובב בשנות ה-20 לחייו, ביקש מחבר כיתת הכוננות להתקרב אליו. החשוד קרע את האזיקון שהוצמד לידו ושלף מכיסו סכין לעברו. חבר כיתת הכוננות זיהה את הסכנה, ירה לעבר החשוד באמצעות אקדחו האישי, ונטרל אותו. החשוד פונה במצב קשה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, ובהמשך נקבע מותו. כוחות משטרה שהגיעו למקום ערכו סריקות, אספו ראיות וממצאים בזירה ועצרו את שני החשודים הנותרים. הם נלקחו בהמשך לחקירה בתחנת שגב שלום בדרום.

ג'ומעה דנפירי, הפורץ שנורה למוות החברה הבדואית רתמים הנגב חרבות ברזל
ג'ומעה דנפירי, הפורץ שנורה למוות

מדוברות המשטרה נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה מיד עם קבלת הדיווח אודות האירוע תוך איסוף ממצאים במקום וגביית עדויות, ותבצע את כלל הפעולות הנדרשות על מנת לברר את נסיבות האירוע. בתוך כך, במסגרת החקירה, המשטרה תבקש כי גופתו של המנוח בן ה-18 תשלח לנתיחה ובדיקה במכון לרפואה משפטית. כמו כן, שני קטינים בני 17 מהיישוב ביר אדאג', שחדרו ליישוב יחד עם המנוח, נעצרו לחקירה בתחנת שגב שלום. על בסיס חומר הראיות שייאסף נגדם הם יובאו היום לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרם".

בהמשך לאירוע, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מגבה באופן מלא את חבר כיתת הכוננות של היישוב רתמים אשר פעל בנחישות, חתר למגע וחיסל אדם שניסה לרצוח את אנשי כיתת הכוננות. מי שחודר ליישוב עם סכין ומבקש לרצוח את כוחות הכוננות - דמו בראשו".