זיכוי לאיש העסקים בפרשת האפודים: "אין חשד לעבירה בזדון"

משה עוז, שייבא בימים הראשונים למלחמה אלפי לוחות קרמיים לאפודי הגנה לחיילי צה"ל - שנמצאו לא תקינים - נחשד שרצה למכור ציוד לא תקין במזיד למטרות רווח - ונעצר. הוא זוכה אחרי שנקבע כי הלוחות היו אמורים להיבדק ע"י צה"ל וההודעה על המשלוח נמסרה לצבא מבעוד מועד. עוז צפוי להגיש תביעה נגד המשטרה בגין כליאת שווא והפצת מידע כוזב: "הואשמתי על לא עוול בכפי"

בית משפט השלום בירושלים
בית משפט השלום בירושלים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

איש העסקים משה עוז, שנחשד בייבוא לוחות קרמיים שנועדו לאפודי הגנה לחיילי צה"ל - ונמצאו לא תקינים - זוכה היום (רביעי) בבית משפט השלום בירושלים, אחרי שנקבע כי "אין חשד סביר לעבירה לסיכון בזדון של אספקה לכוחות".

עוז (56), הבעלים של חברת הציוד הביטחוני CAA מקריית גת, ייבא בימים הראשונים למלחמה כ-13 אלף לוחות קרמיים מפולין לשימוש במערך הלוחם בצה"ל, שהתברר כי אינם עומדים בתקן הצבאי. הוא נעצר בחשד שרצה למכור ציוד לא תקין - במזיד - על מנת לגרוף רווח כספי, שהה במעצר כשבועיים ובהמשך שהה במעצר בית כחודש. כמו כן, מאז מעצרו, נאסר על עוז לצאת מישראל.

היום, כאמור, זוכה, אחרי שהשופטת חוי טוקר קבעה כי "חומר החקירה אינו מקים חשד סביר לעבירה לסיכון בזדון של אספקה לכוחות", שכן "האספקה הייתה כפופה לבדיקות של צה"ל לפי נהליו, והודעה על המשלוח של הפלטות נמסרה לצה"ל מבעוד מועד".

עו"ד ציון אמיר
עו"ד ציון אמיר | צילום: פלאש 90

מטעמו של עוז, המיוצג ע"י עו"ד ציון אמיר, נמסר כי העסקה למעשה לא הושלמה - כיוון שתקינות הציוד הייתה אמורה להיבדק במטווח צה"לי, אך המשלוח הוחרם עם נחיתתו ארצה, והמטווח שעל בסיסו הציוד נפסל - התקיים שלא על-פי הנוהל המקובל וללא נציגות חברת CAA.

כעת, יגיש עוז באמצעות עורך דינו תביעה נגד המשטרה בגין כליאת שווא והפצת מידע כוזב. לטענתו של עוז, קיים חשד שמתחריו היו מעורבים לכאורה בהתנהלות המשטרה, שהביאה, לדבריו, לפגיעה קשה בשמו הטוב ובעסקיו.

עוז מסר: "אני מברך את החלטת בית המשפט, שעושה צדק ומוכיחה כי הואשמתי על לא עוול בכפי. לאחר 8 חודשים בהם שילמתי מחירים אישיים כבדים, נפגע שמי הטוב, ונפגעה פעילותי העסקית - אני שמח שהצדק יוצא לאור, והוכח מעל כל ספק כי לא הייתה שום כוונת זדון במעשיי. ידענו מראש כי אספקת פלטות המיגון לצה"ל מותנית בבדיקה פנימית של צה"ל ועל כן לא הייתה שום אפשרות לביצוע הונאה או מרמה.

"מעבר לכך, גילינו כעת כי הבדיקה שבוצעה לאפודים הייתה מעבר לתקן המקובל בבדיקות מן הסוג הזה, שלא בנוכחותי ובנוכחות אנשיי, ועל כן אני מוחה על הקביעה כי הציוד שייבאתי אינו עומד בסטנדרט הנדרש לשימוש מבצעי. אמשיך להילחם על שמי הטוב ולספק ציוד הגנה ולחימה באיכות המתקדמת בעולם".