לאחר חקירת נוה ואורנשטיין: איילת שקד תזומן לעדות במשטרה

פרסום ראשון: שרת המשפטים לשעבר תזומן לתת עדות פתוחה בפרשת מינוי נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שהחקירה בנושא הפכה הבוקר לגלויה. יש להדגיש כי בשלב זה שקד אינה חשודה ולא מדובר בחקירה באזהרה. בנוסף, בידי המשטרה תוכן של שיחות בין עוזר בכיר של שקד לנוה בעניין מינויו של אורנשטיין

זמן צפייה: 03:04

פרסום ראשון: המשטרה צפויה לזמן בימים הקרובים את שרת המשפטים לשעבר איילת שקד לעדות פתוחה, בהמשך לחקירת נשיא בית המשפט המחוזי בת"א לשעבר איתן אורנשטיין וראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - שנחקרו היום (שלישי) במשרדי להב 433 בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

שמה של שקד הוזכר מספר פעמים בהקלטות שפורסמו מהשיחות בין אורנשטיין לנוה, והקשר שלה עם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר במהלך כהונתה במשרד המשפטים ידוע. יתרה מכך, בידי המשטרה ישנן תכני שיחות נוספות בין עוזר בכיר של שקד לנוה בעניין מינויו של אורנשטייון לנשיא בית המשפט המחוזי. בעקבות זאת ניתן להעריך כי העוזר יוזמן בקרוב למתן עדות גם כן.

עם זאת, יש להדגיש כי שרת המשפטים לשעבר אינה חשודה בפרשה בשלב זה, וזימונה נעשה במטרה לאסוף מידע נוסף על מה שהתחולל מאחורי הקלעים סביב מינוי נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. המשטרה צפויה לזמן גורמים נוספים ממערכת המשפט למתן עדות, וייתכן שגם את חברי ועדת האיתור שאיפשרה את מינוי אורנשטיין.

אפי נוה
אפי נוה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הבוקר עוכבו כאמור אורנשטיין ונוה לחקירה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, לאחר חיפוש שביצעו בלשי היחידה בביתם, בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים שהתעוררו מההקלטות שנחשפו ב"הארץ" לפני כחודשיים.

השיחות בין אורנשטיין לבין נוה חשפו קשר מעורר תהיות בין השניים, שאף מעלה חשד ליחסי תן-וקח פסולים לכאורה. בנוסף, חילופי הדברים בין השניים חשפו שוב את ההשפעה שנוה רכש לעצמו במערכת המשפט בזכות כוחו בוועדה לבחירת שופטים ובריתו עם שרת המשפטים לשעבר איילת שקד. בהקלטות השיחות נשמעים השניים כשהם רוקחים לכאורה עסקה לקידומו של אורנשטיין לכס נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, בתמורה לכך שיזיז בתורו שופטת שעוררה את חמתו של נוה מעיסוק בתיקים שהוגשו על ידי משרדו.

עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין, מסר בתגובה: "אין מקום לפשרות במאבק על טוהר המידות. לא בכדי לשכת עורכי הדין בישראל הוקיעה מתוכה נורמות פסולות של הטבות תמורת מינוי. התקופה הזו תמה, ונמשיך לפעול בשקיפות ונקיון כפיים כדי שהתנהגויות כאלה לא יחזרו לעולם".