תושב השטחים ביצע מעשה מגונה בבת 9 בביתה ונשלח לחצי שנה בכלא

זיעד געאפרה החל לעבוד בשיפוצים בבית בינואר בשנה שעברה. בשלב מסוים הוא עבר לעבוד בחדרה של אחת הילדות - בת 9 - ונשאר עמה לבד. הוא התקרב אליה וביצע בה מעשה מגונה. הוא נעצר, נחקר והוגש נגדו כתב אישום. אלא שבהסדר טיעון מקל עמו נגזרו עליו שישה חודשי מאסר

גבר באזיקים (אילוסטרציה)
גבר באזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

שישה חודשי מאסר נגזרו היום (שני) על זיעד געפארה, תושב השטחים, במסגרת הסדר טיעון בו הרושע במעשים מגונים בילדה בת 9. בינואר אשתקד החל געפארה לעבוד בשיפוצים בבית באשדוד, ובכתב האישום שהוגש נגדו נאמר כי הוא "קילף את הצבע מהקיר בסלון, ושלושה קטינים - נכדיה של בעלת הבית - סייעו לו בכך".

לאחר מכן, געפארה עבר לעבוד בחדרה של אחת הנכדות - ילדה בת 9. בשלב מסוים, הוא נשאר עמה לבד, התקרב אליה וביצע בה מעשה מגונה "לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים". הילדה, בתגובה, הזיזה את ידו של הנאשם, יצאה מהחדר ונכנסה לחדר השירותים.

זמן קצר לאחר מכן הוא נעצר, הוגש נגדו כתב אישום והוא אף הודה בכתב האישום המתוקן - ולמרות זאת הוא זכה בהסדר טיעון מקל - 6 חודשי מאסר בלבד. ואם זה לא מספיק, מתברר שמלכתחילה הפרקליטות הקלה מאוד עם הנאשם והגבילה את עצמה לעונש של 9 חודשי מאסר שיבוצעו בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי מוסכם בסך 10,000 שקלים. הסיבה: אמה של נפגעת העבירה סירבה להעיד.

בנוסף, בפרקליטות ציינו כי הנאשם נכנס ועבד בישראל באופן חוקי ומשכך העבירה לא בוצעה בהיותו שוהה בלתי-חוקי, ולכן, לדברי המאשימה, ניתן לרצות את עונשו בדרך של עבודות שירות. "אם הנאשם לא ימצא מתאים לעבודות שירות, המאשימה תעתור לעונש של מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו", נאמר.

.בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

נזכיר כי שלפני כשבועיים, במסגרת הסדר טיעון, בית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע גזר חמש שנות מאסר בפועל על צעיר תושב הפזורה הבדואית שהורשע בביצוע עבירות מין בילדה בת 10 באחד מיישובי הנגב, והטיל עליו פיצוי של 70 אלף שקלים לקורבן העבירה, זאת לאחר שהפרקליטות ביקשה לגזור עליו עונש של שבע שנות מאסר בפועל.

אביה של הילדה אמר בתגובה לחדשות 13 לאחר גזר הדין: "מחצית מגזר הדין הוקדש לנסיבות המקלות של הנאשם ולחרטה שהביע. זה ביזיון, אני מרגיש מבוזה. אנחנו במלחמה וצריך לחסל את חמולות הפשע הבדואיות. הפתרון היחיד לאנשים כמוהו הוא משפט שדה. באתי לגזר הדין הזה מוכן. לא ציפיתי לצדק כי אני מכיר את המערכת, אבל זה עדיין משפיל ברמה האישית והלאומית. אני לא מספר לילדה על זה. היא לא ידעה שיש משפט. שהיא תחשוב בדמיון שלה שהוא מאחורי סורג ובריח".