5.5 שנות מאסר לקצין בחיל הים שהורשע באונס קצינה ששירתה עמו

לאחר שכפר באשמה, בית הדין הצבאי גזר את העונש על רס"ן אביב סונגו, שהורשע בשלוש עבירות של אינוס ובהתנהגות שאינה הולמת. מהתביעה הצבאית, שעתרה לעונש של 8 שנות מאסר, נמסר כי היא לומדת את גזר הדין ותשקול הגשת ערעור בעניין העונש

בתי הדין הצבאיים, בית דין צבאי
בין דין צבאי | צילום: חדשות 13

בית הדין הצבאי המחוזי גזר היום (שלישי) עונש של חמש וחצי שנות מאסר על רב-סרן אביב סונגו, קצין חיל הים שהורשע בשלוש עבירות של אינוס קצינה ששירתה עמו, וכן בעבירה של התנהגות שאינה הולמת כלפיה.

הנאשם כפר באשמה, והתנהל בעניינו הליך הוכחות שבסופו הורשע בביצוע העבירות. בנוסף לעונש המאסר בפועל, נגזר על הנאשם עונש מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי, ונקבע כי הוא ישלם פיצוי בסך 40 אלף שקלים לנפגעת העבירה.

מהתביעה הצבאית נמסר כי היא לומדת את גזר הדין ותשקול הגשת ערעור בעניין העונש. הפרקליטות הצבאית, אשר מלווה את נפגעת העבירה לאורך ההליך המשפטי, עדכנה אותה בכלל התפתחויות החקירה. גורמי יוהל"ם ליוו את הנפגעת על פי בחירתה.

הכרעת הדין בעניינו של הנאשם ניתנה בשלהי חודש ספטמבר 2022, והטיעונים לעונש נשמעו ב-19 בדצמבר 2022, לאחר הערכת מסוכנות מינית בעניינו של הנאשם. התביעה הצבאית עתרה לעונש מאסר בפועל של שמונה שנים. רס"ן סונגו שהה במעצר סגור עד סוף 2022, ולאחר מכן שהה במעצר בית מלא. ריצוי עונשו יחל ב-24 בינואר.