אביעד משה התנצל בביהמ"ש: "לא יודע את נפשי מרוב צער ובושה"

לאחר שהורשע בניסיון רצח בת זוגו שירה איסקוב, הפרקליטות דרשה מבית המשפט לגזור לפחות 24 חודשי מאסר על משה, בטענה כי "צריך להציב רף חדש של ענישה". משה אמר בפתח הדיון: "מבקש סליחה משירה ומהבן שלי ומכל מי שנפגע ממני"

זמן צפייה: 00:19

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע ניתנים היום (חמישי) הטיעונים לעונש של אביעד משה, שהורשע בניסיון רצח ועבירות אלימות חמורות בבת זוגו שירה איסקוב בערב ראש השנה בספטמבר 2020. בפתח הדיון התנצל משה לראשונה על מעשיו: "זאת ההזדמנות שלי לדבר מולכם. דבר שרציתי לעשות מזמן ולא התאפשר. חשוב לי להאיר את עינכם למרות הכרעת הדין. אולי עוד לא מאוחר וניתן לבדוק מסלול מחדש. אני רוצה לפתוח בהתנצלות".

"אני מבקש סליחה משירה ומהבן שלי", הוסיף משה, "מהמשפחה של שירה ושלי ומכל מי שנפגע ממני. סליחה כנה ואמיתית וחרטה. אני לא יודע את נפשי מרוב צער ובושה. מחובתי להביא את הדברים לא מתוך מקום להציג את שירה באור שלילי. אני מרגיש שקולי לא נשמע. כל טענותיי נרמסות".

שירה איסקוב, הותקפה על ידי בעלה אביעד משה
שירה איסקוב

פרקליטות מחוז דרום ביקשה מבית המשפט לגזור על אביעד משה את צבירת עונשי המקסימום של שתי העבירות ולגזור עליו 24-27 שנות מאסר, "צריך להציב רף חדש של ענישה, דווקא כי הפגיעה היא מבפנים, הכי קרוב לך, הפגיעה היא לא רק פיסית. צריך להתחיל את החיים מאפס".

עו"ד מיטל אולק אמויאל נציגת הפרקליטות אמרה בבית המשפט: " המקרה הזה הוא חריג בחומרתו ואכזריותו שטרם בא בפני ביהמ"ש נכבד זה. סאדיזם של ממש. הנאשם ניסה בכל דרך לגרום למותה. הוא חבל בה שוב ושוב. זה היה תופת עבורה ועבור הבן שלה. הוא שבר את שיניה ורוצץ את גולגולתה. בהמשך חנק אותה עם מבט של שנאה בעיניים תוך שמסנן 'תמותי כבר', ולבסוף דקר אותה בכל פלג גופה העליון וגרם לניקוב ריאותיה".

"לא נתקלתי במקרים בהם נעשה שימוש בכל כך הרבה אמצעים, עדות לכך שהיה כל כך נחוש לגרום למותו של אדם. האכזריות מתעצמת כי הכל נעשה לנגד עיניו של ילד שטרם מלאו לו שנתיים. הוא נאלץ לצפות איך אביו מנסה בדרך סדיסטית וברוטלית לרצוח את אמו כשדמה מותז עליו".

שירה איסקוב לפני עדותה נגד משה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע
שירה איסקוב לפני עדותה נגד משה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע

העובדה שהמעשה בוצע על ידי אביו נגד אמו, האדם שהוא הכי קשור אליו, מעצים את האירוע. הפעוט היה בלב האלימות והאימה כפי שבית המשפט קבע. הנאשם התעלם לחלוטין מזעקות הילד שצרח לשמיים חרף תחנוניה של שירה שייקח את הילד ויחבק אותו. בניגוד לילדים של עדי גוזי שלהם הוא כן דאג שירחיקו אותם כי זה לא מחזה לילדים".

משה הורשע גם בהתעללות בילדים ובחסר ישע, שכן את המעשים ביצע מול עיניו של בנם המשותף. מדובר בפסיקה תקדימית לנוכח העובדה שלא נעשתה פיזית בילד. "אף שהמעשים לא נעשו בו, הם פוגעים בנפשו", הדגישה השופטת יעל רז לוי שהרשיעה את משה בכל עבירות כתב האישום.

מכתב האישום עלה כי משה תקף את איסקוב מספר פעמים באמצעות מערוך עץ, בעקבות ויכוח שהתפתח בין בני הזוג, ורצונה של איסקוב להתגרש ולהעביר את ערב החג יחד עם בנם בן השנה בבית הוריה. לאחר מכן הוא חנק אותה ודקר אותה 20 פעמים עם סכין מטבח משוננת.

עוד נכתב בכתב האישום כי משה ניסה לרצוח את איסקוב בזמן שהוא מקלל ומשפיל אותה, חוסם בגופו את הדלת כדי שהיא לא תוכל לצאת, ותוך התעלמות מוחלטת מזעקותיה ותחנוניה כי יפסיק. משה אף התעלם מהבכי של בנו שהיה ליד אימו, וכן מצעקותיהם של הוריה של המתלוננת ושל השכנים שלא יפגע בה.

בחודש יוני האחרון נעצר משה בבית הכלא, בחשד שתכנן לאיים על גרושתו. מי שגילה את כוונותיו היה איש שב"ס, אשר שמע אותו משוחח עם קרוב משפחתו ואומר לו למצוא דרך לאיים על איסקוב כדי להפחיד אותה או לפגוע בה באמצעות עבריין שמקושר לארגון של שלום דומרני, זאת על מנת שהיא לא תעיד נגדו.