בעקבות חשיפת חדשות 13: אבי חימי מתפטר מתפקידו

יממה אחרי שאילה חסון חשפה כי יו"ר לשכת עורכי הדין ביצע מעשה מגונה בפני עורכת דין בשיחת וידאו, בעת שביקשה את המלצתו להתמנות לשופטת - הוא הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו. המשטרה פתחה בבדיקה פלילית של הפרשה

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי
יו"ר לשכת ערכי הדין לשעבר, אבי חימי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יממה אחרי שאילה חסון חשפה בתכנית "אזור בחירה" בחדשות 13 כי יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, ביצע מעשה מגונה בפני עורכת דין בשיחת וידאו, בעת שביקשה את המלצתו להתמנות לשופטת - הוא הודיע היום (שלישי) כי הוא מתפטר מתפקידו. לכשיתפטר, ממלא מקומו עו"ד ליאור שפירא ימונה לתפקיד באופן אוטומוטי. בחלוף 60 ימים מהתפטרותו, המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין תתכנס ותחליט אם להאריך את כהונתו של עו"ד שפירא עד למועד הבחירות ביוני, או להקדים אותן. המשטרה הודיעה כי היא בודקת את הטענות.

ככלל, לאורך היום, קולות רבים נשמעו ברשתות החברתיות הקוראים ליו"ר לשכת עורכי הדין בישראל, אבי חימי, להתפטר מתפקידו - זאת בעקבות חשיפתה של אילה חסון בחדשות 13. ביניהם: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, מנכ"לית שדולת הנשים - הדס דניאלי ילין ורבים נוספים.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות התייחסה לדברים בטקס הסמכת עורכי דין, ואמרה: "צר לי מאוד שהפרסומים מהיממה האחרונה מעיבים לא מעט על האווירה החגיגית של הטקס הזה".

עו''ד אבי חימי
ראש לשכת עורכי הדין, עו''ד אבי חימי | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אמש כאמור, חשפה אילה חסון לראשונה בתכנית "אזור בחירה", כי יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, ביצע לכאורה מעשה מגונה בפני אישה צעירה בשיחת וידאו. הצעירה שבפניה הפשיל עו"ד חימי את מכנסיו וביצע מולה את המעשה המגונה היא עורכת דין שביקשה ממנו המלצה להיות שופטת והייתה תלויה בו להמשך הקריירה שלה.

המקרה החמור אותו חשפה אילה חסון אירע בשנה האחרונה, כאשר עו"ד חימי היה בקשר מקצועי עם עורכת הדין הצעירה, ובשלב מסוים היא ביקשה ממנו שימליץ עליה להיות שופטת. בשלב הזה הוא שינה את היחס אליה, ושלח אליה הודעות אישיות יותר. כמה ימים אחרי שבישר לה כי שלח את מכתב ההמלצה עבורה, הוא התקשר אליה בשיחת וידאו, וכשזו ענתה - הוא עמד בלשכתו, הפשיל את מכנסיו והחל לענג את עצמו מולה.

למרות תדהמתה, עורכת הדין הצעירה לא איבדה את עשתונותיה ותיעדה את האירוע. לאחרונה, באופן מפתיע, הודיע עו"ד חימי כי לא יתמודד על כהונה נוספת בראשות לשכת עורכי הדין. בשיחה עם חדשות 13 אמר עו"ד חימי: "בלשכת עורכי הדין לא עשיתי דבר וחצי דבר". כשנשאל האם במקום אחר כן עשה את זה, הוא השיב: "מה אני צריך להתייחס למה שאני עושה או לא עושה עם מישהו בהסכמה? אני לא מבין את זה".

עו''ד אבי חימי
עו''ד אבי חימי | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חימי בן ה-63, נשוי ואב לשתי בנות, משמש כראש לשכת עורכי הדין מאז פברואר 2019, לאחר שהיה מועמד מטעם ראש הלשכה הקודם, אפי נוה, שנאלץ לפרוש מתפקידו בעקבות הפרשה שזכתה לכינוי "מין תמורת מינוי".

יוזכר כי עו"ד חימי לוקח חלק מרכזי בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית של יריב לוין. כחלק מתגובתו לאילה חסון, התייחס חימי למצב וכתב: "פרסום זה הינו חלק ממכונת הרעל של מי שפועל לקדם את ההפיכה המשטרית. אנו עדים לדרך המסוכנת בה פוליטיקאים נואשים פועלים לרמוס את כל מי שדעתו שונה מדעתם. אני לוקח בחשבון שינסו לפגוע בי ברמה האישית וזהו מחיר שאשלם באהבה. הכפשות לא ירפו את ידיי. אמשיך לפעול כנגד ההפיכה המשטרית שרוצה לרסק את הדמוקרטיה הישראלית".