"דרך על פניו ובעט בחוזקה": אח מוסמך מואשם בתקיפת דייר במעון חוסים

כתב האישום נגד אברהים סייד אחמד, תושב סח'נין בן 33, מפרט כיצד בעודו עובד במעון "הוד" שבחיפה, בו מתגוררים אנשים עם מוגבלויות, הוא התעלל גופנית ונפשית בחסר ישע בן 23 עליו היה אחראי • תיעוד

זמן צפייה: 01:24

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד אבראהים סייד אחמד, אח מוסמך בן 33 תושב העיר סחנין, שתקף צעיר בן 23 בעל מוגבלות, במעון החוסים "הוד" שבחיפה. "בעודו עובד כאח מוסמך במעון בו מתגוררים חוסים בעלי מוגבלויות, התעלל בחוסה, שהינו חסר ישע, עליו היה אחראי, התעללות גופנית ונפשית", נכתב היום בבקשה להארכת מעצרו.

האירוע התרחש ב-27 בדצמבר, כאשר המטופל א' תקף את אחד המטפלות במעון. בעקבות כך, הוחלט להכניסו לחדר המכונה "חדר ההגנה", אליו מכניסים דיירים "במצב של אי שקט מוטורי" כדי שלא יפגעו בעצמם ובסביבה שלהם. "הנאשם התקרב למזרן והניח את כף רגלו השמאלית על בית החזה של א'. הוא דרך על בית החזה שלו 4 פעמים בעוצמה. בהמשך, הנאשם הניח את כף רגלו על פניו של א' ודרך עליהם 5 פעמים, תוך שהוא מועך את פניו. כל זאת עשה הנאשם, כאשר א' שוכב על המזרן, חסר אונים, מתפתל מכאב, מכווץ ומנסה לגונן על פניו באמצעות ידיו, כשהוא בוכה, מפוחד וזועק מכאבים", צוין בכתב האישום שהוגש מוקדם יותר היום על ידי הפרקליטות.

לא זו בלבד, כעבור כמה רגעים, סייד אחמד המשיך במעשיו ודרך פעם נוספת על א'. לאחר מכן, הוא בעט בבטנו, דרך על פניו וצווארו, דרך על רגלו השמאלית, הכה אותו בפניו, ובעט בו ברגל. כשיצא הנאשם מחדר ההגנה, הוא גילה כי בחדר הותקנו מצלמות אבטחה. על כן, הוא פנה לאחד מרכזי המכון ושאל אם יוכל למחוק את הצילומים מאותו יום. יומיים לאחר מכן, עם קבלת הדיווח במשטרה, חוקרי תחנת חיפה של מחלק משפחה פתחו בפעולות חקירה ועצרו עוד באותו היום את החשוד.

לאור בקשתו המשונה, התעורר חשדו של הרכז בנוגע למעשיו של הנאשם בחדר ההגנה, והוא דיווח על כך למנהלת המעון. לאחר שצפו בסרטונים, צוות המעון דיווח על עליהם למשטרה. כאמור, היום אבראהים סייד אחמד הואשם בהתעללות גופנית בחסר ישע על ידי אחראי ובשיבוש מהלכי משפט.

עו"ד לילך ברוריה סרנה הוסיפה בבקשת המעצר שהגישה היום לבית המשפט כי "חומרת העבירות המיוחסות לנאשם ועוצמת האלימות בה נקט, ללא כל סיבה נראית לעין, מקימה יסוד סביר לחשש כי המשיב יסכן את ביטחון הציבור אם ישוחרר".