לוחמת מג"ב לשעבר אוריאן בן כליפא הורשעה בתקיפת פלסטינית

שנה וחצי אחרי האירוע, בית המשפט הרשיע בתקיפה את הלוחמת שתועדה כשהיא תוקפת עצורה תושבת מזרח ירושלים בשער האריות בעיר, וזיכה אותה מהאשמה בשיבוש מהלכי חקירה. "לא הייתה סמכות לשימוש בכוח"

זמן צפייה: 02:41

בית משפט השלום בירושלים הרשיע הבוקר (שלישי) בתקיפה את אוריאן בן כליפא, לוחמת מג"ב לשעבר שתועדה חונקת את תושבת מזרח ירושלים חלא סלים. השופטת זיכתה את בן כליפא מאישום ששיבשה מהלכי חקירה, אך בנוגע לתקיפה כתבה כי "לא הייתה סמכות לשימוש בכוח".

כמו כן, השופטת מתחה ביקורת על מח"ש ואמרה כי "בחקירת מח"ש המתינו זמן רב לזמן את העדים לאירוע - בני משפחה של המתלוננת. נוכחות של אבי המתלוננת בחקירת האח ותרגום הדברים מלמדת על טעות יסודית של מח"ש. לא נגבתה עדות משוטרי יס"מ הנראים בסרטונים. בנסיבות אלה שהחקירה התנהלה כה ברשלנות העמדתה לדין בעבירת שיבוש סותרת את תחושת הצדק ולכן אין להרשיעה בה".

אביה של חלא, עבד סלים, אמר לאחר הכרעת הדין כי "יש חוק אנחנו מאמינים בבית משפט, הצדק יצא לאור. מה שהשופטת אמרה אני מסכים איתה, חלא תהיה יותר טוב אחרי שהצדק יצא לאור. היא אשמה והיה צריך שאנשים יידעו זאת, גם הבת שלי מסכימה עם מה שהשופטת מחליטה יש פה מדינה עם חוקים, הכל בסדר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305021227' autoplay='0' credit='' desc='עו"ד קרן לביא, המחלקה לחקירות שוטרים' poster='' kid='1_o7kcavee' duration='']

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "תמוה ששופטת שזיכתה קצין במשטרה שהכה נער חרדי באגרופים וטענה שיש להבין ש'אינו עובד בתנאי מעבדה', לא לקחה בחשבון את העובדה שהלוחמת גם היא לא פעלה 'בתנאי מעבדה'. מכל מקום, מבחינתי הכרעת הדין - שאינה סופית וחלוטה, לא סוף פסוק של שירות הלוחמת במשטרה ודאי כאשר זוכתה מהעבירות החמורות. אלמד את פסק הדין, אבקש מהמפכ"ל ומפקד מג"ב לגבש עמדתם ואו אז תתקבל החלטה סופית בעניין הלוחמת".

אוריאן בן כליפא
אוריאן בן כליפא בדיון קודם בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כתב האישום הוגש בינואר 2022, כחודשיים לאחר האירוע, ובו נכתב כי בן כליפא הוצבה באזור שער האריות בירושלים וביצעה חסימה במקום, כשצעירה מוסלמית ואחיה ביקשו מהשוטרת לעבור את החסימה והנאשמת סירבה לכך. בשלב מסוים השוטרת דחפה את הצעירה, שביקשה שלא תעשה כך, ואז דחפה אותה פעם נוספת.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0512222146' autoplay='0' credit='' desc='גרסת המתלוננת: כתבה מדצמבר 2022' poster='' kid='1_a4lqke2v' duration='']

בהמשך, לאחר שאחיה של סלים ניסה להתערב, השוטרת, כך לפי כתב האישום, תפסה אותו בצווארון חולצתו בעוד המתלוננת ניסתה לחלצו. בן כליפא תפסה את הצעירה המוסלמית, משכה והסירה ממנה את החיג'אב שעטתה על ראשה. אז היא משכה בשערותיה, נתנה לה מכה מאחורי האוזן והפילה אותה ארצה.