המחאה נגד המהפכה המשפטית: המשפטנים מאיימים בסכסוך עבודה

ארגון הפרקליטים שלח מכתב התראה למנכ"ל משרד המשפטים בו הודיעו על סכסוך עבודה ושביתה, לשם התגוננות מפני ההשלכות של צעדי חקיקה של הרפורמה המשפטית. "הצעדים הללו יפגעו בוודאות ובאופן חמור בתנאי העבודה והשירות של פרקליטי המדינה"

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון הפרקליטים שיגר הבוקר (שלישי) מכתב התראה למנכ"ל משרד המשפטים בגין כוונתו להודיע על סכסוך עבודה ושביתה, וזאת לשם התגוננות מפני ההשלכות של צעדי החקיקה ו/או צעדי המינהל שעומדים על הפרק הנעשים ללא כל הידברות מוקדמת עם הארגון. "הצעדים הללו, ככל שיושלמו, יפגעו בוודאות ובאופן חמור בתנאי העבודה והשירות של פרקליטי המדינה, בביטחונם התעסקותי וביחסים הקיבוציים מול המדינה", נאמר.

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, אמרה: "מכלול צעדי החקיקה יביאו לייתור הייצוג המשפטי של המדינה על ידי הפרקליטות, לפגיעה קשה בייצוג המדינה שתהפוך למיקור חוץ של עמדת המדינה בבתי המשפט ובכלל הערכאות. תפקיד הפרקליטים הוא להגן ולייצג את עמדת המדינה בערכאות השונות והצעדים האלו ימנעו מהפרקליטים את היכולת להגן על האינטרסים החשובים של המדינה או אפילו להשמיע עמדתם".

יו"ר איגוד המשפטנים, עו"ד יצחק גורדון, אמר: "בימים אלה מוטלים על הכף עתידנו האישי, המקצועי והתעסוקתי, מקום עבודתנו ועצם קיומו, מהותו ומעמדו של השירות המשפטי הציבורי שבו גדלנו, שאנו שייכים אליו, שאנו מאמינים בו ועובדים בו לטובת הציבור מתוך תחושת שליחות ומחויבות למדינה ולחברה הישראלית".

"איגוד המשפטנים דורש מהמדינה לחדול מהתנהלותה הפוגענית, הכוחנית, החד- צדדי ת והדורסנית כאמור לעיל, להימנע מפגיעה בכוחם הארגוני של העובדים ולנהל עם האיגוד מו"מ קיבוצי אמיתי ומלא, בלב פתוח ובנפש חפצה, לגבי כל שינוי הצפוי לפגוע בעובדי השירות המשפטי הציבורי, בתנאיהם או בזכויותיהם", נכתב.

"התנהלות המדינה, תוך דיבור בכמה קולות, יוצרת ערפול ואי-בהירות לגבי הצעדים המתוכננים של הממשלה וכוונותיה, השינויים המוצעים, אופן הביצוע, היעדים המבוקשים ו הדרך המוצעת להשגתם. זאת עד כדי פגיעה בזכויות הבסיסיות של העובדים להבין מראש מהם בדיוק השינויים הדרסטיים שהממשלה מבקשת להחיל על העובדים שיהפכו את עולמם, ולהישמע ולטעון לגופו של עניין ביחס לשינויים אלה ולנהל מו"מ בעניין השלכותיהם".

הייטק
הייטק | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בתוך כך, אלפי עובדים ב-16 חברות הייטק וביותר מ-100 עסקים נוספים חברות הייטק יוצאים למחות היום נגד המהפכה המשפטית של השר יריב לוין. עובדים בבתי עסק ובחברות הייטק כמו וויז, "רדיס", נטורל אינטליג'נס, האניבוק ופורטור ייצאו ב-11:00 להפגין למשך כשעה אחת. בחברות הבהירו לעובדים: "המטרה היא חופש הדמוקרטיה - כל אחד יפעל על פי צו מצפונו".

זו המחאה הראשונה שיוצאת ומתפצלת מהמחאה הגדולה שהחלה במהלך השבועות האחרונים. עובדי חברות ההייטק יפגינו למשך נגד כוונת הממשלה לחוקק את פסקת ההתגברות.

למחאה ישנם שלושה מוקדים עיקריים, שניים מהם בתל אביב, ברוטשילד 1 ובמתחם שרונה. מוקד נוסף נמצא ברחוב אבא אבן בהרצליה. בנוסף, עובדי ההייטק יחברו ושיתתפו להפגנות הגדולות במוצאי שבת במוקדים רבים בארץ.

בתוך כך, ביום חמישי מארגנים בארגוני המחאה מתכננים פעולות מקומיות בכמה מוקדים בכל רחבי הארץ. במוצאי שבת צפויה ההפגנה הגדולה לחזור לרחובות תל אביב - בשני מוקדים: רחוב קפלן ורחבת הבימה.