השר אוחנה קורא להתיר את פרסום הקלטות אשכנזי-מנדלבליט

בעקבות פרסום חדשות 13, פנה שר המשפטים ליועץ המשפטי לממשלה ולרמטכ"ל לשעבר, בבקשה לחשוף לציבור את השיחות: "בטוחני כי גנץ ולפיד יתמכו בחשיפה – אלא אם יש להם מה להסתיר"

זמן צפייה: 02:03

הקלטות אשכנזי-מנדלבליט: שר המשפטים אמיר אוחנה קרא הערב (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, להתיר את פרסום הקלטות שיחותיהם במסגרת פרשת הרפז. זאת בעקבות פרסום חדשות 13 על השיחות שהתקיימו בטרם נחשפה הפרשה. "חשיפת הקלטות אינה מותירה ברירה אלא להסיר מיידית את צווי איסור הפרסום בחקירות אשכנזי-מנדלבליט במה שקרוי פרשת הרפז", כתב השר. "הציבור חייב לדעת עוד לפני הבחירות – כדי לאפשר דיון ציבורי שקוף ופתוח – את כל העובדות על טיב הקשר בין אשכנזי למנדלבליט והאם ייתכן שהוא השפיע על החלטותיהם".

"אין המדובר על סודות צבאיים או דברים הנוגעים לביטחון המדינה אותם ניתן בקלות לצנזר, אין המדובר על נושאים אישיים משפחתיים – אין לציבור עניין באלה. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה ולחבר הכנסת גבי אשכנזי לפזר את עננת החשד מעל הפרשה ולהתיר את פרסום ההקלטות. מדובר בהקלטות שבוצעו בלשכה ציבורית – לא בביתו הפרטי של אף אדם".

עוד בחדשות 13:

הקלטות אשכנזי-מנדלבליט: השיחה הדרמטית רגע לפני כינוס המטכ"ל

אשכנזי על חשיפת ההקלטות בחדשות 13: "הפרשה מאחוריי"

פרשת הרפז: הקלטות אשכנזי-מנדלבליט על המסמך הדרמטי – נחשפות

שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק:Amir Ohana - אמיר אוחנה

"בטוחני כי בני גנץ ויאיר לפיד שחרטו על דגלם את ערכי השקיפות, היושר וטוהר המידות – יתמכו בחשיפת הקלטות עוד לפני הבחירות, אלא אם יש להם מה להסתיר".

יש לציין כי תוכן השיחות המדוברות מחזק את הטענות על תיאום גרסאות לכאורה שביצע אשכנזי לפני חקירת משטרה, וכן את הטענות שמנדלבליט "לקח צד" בנודא וששימש בהתחלה, לכאורה, כ"סנגור של אשכנזי".

לאחר שהקלטות אשכנזי-מנדלבליט על מסמך הרפז נחשפו בחדשות 13, חבר הכנסת אשכנזי התייחס לדברים בריאיון לתוכנית "לפני החדשות" עם אודי סגל, והבהיר: "הפרשה נחקרה על ידי כל גופי החקירה במדינת ישראל - מבקר המדינה, משטרה צבאית חוקרת, משטרת ישראל והפרקליטות. הטענות נסקרו ונבדקו והפרשה נסגרה בחוסר אשמה".

"מעולם לא הייתה פה בעיה של ראיות", המשיך אשכנזי, "חיי ולוחות הזמנים של היו פרוסים לכולם. מעולם לא עמד איש ציבור בחשיפה כזו - וכולנו ראינו איך זה נגמר. אין בהקלטות שפורסמו שום דבר חדש. הפרשה מאחוריי".

גבי אשכנזי
גבי אשכנזי | צילום: חדשות 13

בחלק מההקלטות, כך לטענתו של אשכנזי, הוא נשמע אומר כי "יש לומר את כל האמת" - זאת למרות שלא ידע שהוא מוקלט, ולכן לדעתו אי אפשר לטעון שבשיחות בינו לבין ארז ויינר נעשה תיאום גרסאות. "איזה תיאום? אין פה שום תיאום ושום דבר. הפרשה נסגרה ואני לא מכיר איש ציבור שנחשף באופן כזה".

כשנשאל אם הוא שלם עם ההנהלות שלו בפרשה, השיב: "אמרתי כבר בעבר שהייתי יכול לנהוג אחרת עם המסמך, אבל מבחינתי הפרשה מאחוריי". ובכל זאת, הוא מתעקש, שאין סיבה לפרסם את כל השיחות שקיים בעניין. "לשכת הרמטכ"ל הייתה מוקלטת שלא בידיעתי. בית המשפט קבע שיש לרמטכ"ל מרחב פרטיות שבו מותר לו להגיד את מה שהוא חושב בלי שכל מילה שלו תצא החוצה. מה שרלוונטי לפרשה - פורסם, אבל יש לי פרטיות ואני מגן עליה".

על אביחי מנדלבליט אמר: "אני מכיר אותו מאז שהיה סרן, הוא איש ישר, הגון ויוצר מהכלל לדעת כל האנשים. אין לי ספק בהתנהלותו". לתחושתו, למנדלבליט "נעשה עוול. מי שמינה אותו למזכיר הממשלה - בנימין נתניהו, הכיר את חומרי החקירה, ויותר מזה - לפני מינויו כיועמ"ש, הפרטים הונחו בפני ועדת האיתור ובכל זאת החליטו שופטי הוועדה למנותו".