בן הזוג והגרוש שוחררו: הצעיר הוא החשוד ברצח האישה באשדוד

אחרי שבן זוגה והגרוש של פולינה וייסמן, האישה בת ה-40 שנרצחה אמש בביתה במכות פטיש, שוחררו ממעצר - החשוד המרכזי נותר הצעיר בשנות ה-20 לחייו מאזור הדרום שנעצר הבוקר ושיחזר את המעשה

זמן צפייה: 02:31

הרצח באשדוד: בן הזוג והגרוש של פולינה וייסמן, האישה בת ה-40 שנרצחה אמש באשדוד, שוחררו ממעצר - והחשוד המרכזי נותר הצעיר בשנות ה-20 לחייו מאזור הדרום שנעצר הבוקר (רביעי) ושיחזר את המעשה.

וייסמן הותקפה בביתה אמש ופונתה במצב קשה לבית החולים אסותא שבעיר - שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. שכניה סיפרו כי היא הותקפה על-ידי אדם שפרץ לביתה עם פטיש, תקף אותה - ונמלט. בן זוגה הנוכחי נעצר, אך הוא ככל הנראה לא מעורב באירוע, וכעבור זמן קצר נעצר הגרוש שלה בתום מצוד. בעבר היא התלוננה נגדו על אלימות.

פולינה וייסמן שנרצחה בביתה באשדוד
פולינה וייסמן שנרצחה בביתה באשדוד

מפקד תחנת אשדוד, סגן-ניצב אילן שושן, סיפר: "בסביבות השעה 19:00 התקבלה קריאה מגבר שמבקש עזרה ואומר שבת הזוג שלו נפצעה. כוחות שהגיעו למקום מצאו גבר בזירה ואישה פצועה על הריצפה. בן זוגה היה בדירה, בשלב הראשוני הוא נעצר. בנוסף עוכב לחקירה הגרוש, שבעבר היו ארועי אלימות שבו תקף את הקורבן. הוא היה בכלא 15 חודשים. יש סימני אלימות קשים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת הרצח, יחד עם מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר, ואמר: "הלב נחמץ להגיע לזירות אירוע כאלה אני מגיע גם למקומות האלו כדי שתהיה כאן אמירה זה בשיא החשיבות והמשטרה מונחת לטפל בזה בצורה נחושה המשטרה עשתה כאן עבודה מהירה מאוד ועצרה כאן חשוד במעשה ואני מקווה שיהיה גם פענוח".

"מה שברור זה שמגיע לתושבים ולתושבות עוד תחנות משטרה, עוד שוטרים, כדי להלך ברחובה של עיר, על זה אני נלחם", הוסיף בן גביר, "יש לנו דיונים בימים האלה, שהמטרה שלהם מבחינתי זה להוסיף כמה שיותר שוטרים, כמה שיותר תקנים, כמה שיותר כוחות משטרה. חסר מרחב שלם בדרום וחייבים לקבל את הדברים האלה כדי להצליח להביא לאנשים והנשים כאן תחושת ביטחון".

זירת הרצח באשדוד
זירת הרצח באשדוד | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה: "החברה הישראלית מדממת ונשים הן מהראשונות להיפגע. המקום הזה הפך לבית משוגעים והאווירה הזו בטוח שאינה תורמת לעשרות אלפי נשים בישראל שגם כך חיות במציאות אלימה. הממשלה עסוקה בלהתעסק בעצמה במקום בחיים עצמם, חקיקה שנועדה להילחם במאבק באלימות במשפחה תקועה. רע לתפארת".

זירת הרצח באשדוד
זירת הרצח באשדוד | צילום: פלאש 90

הרצח אמש באשדוד מצטרף לשלושה מקרים נוספים של רצח נשים מאז תחילת החודש. ב-8 בפברואר נרצחה לידר יפה סוויסה על ידי שכן בלוד, וארבעה ימים לאחר מכן נרצחה ברכה אטיאס על ידי בעלה בלוד. שלשום נרצחה צעירה בת 27 על ידי אחיה בנס ציונה.