יצחק אספה שדרס והפקיר את ארי נשר שוחרר מהכלא

לאחר שהפרקליטות החליטה שלא לערער על הכרעת ועדת השחרורים לשחרר את דורס בנו של הבמאי אבי נשר, אספה יצא לחופשי מכלא חרמון שם ריצה את מאסרו. כזכור, הכדורגלן הורשע בהפקרה אחרי פגיעה ושיבוש הליכי משפט, ונידון תחילה ל-4.5 שנות מאסר

יצחק אספה
יצחק אספה | צילום: חדשות 13

הכדורגלן יצחק אספה, שדרס והפקיר את ארי נשר, בנו של הבמאי אבי נשר, שוחרר היום (ראשון) מכלא חרמון שם ריצה את עונשו, זאת לאחר שבשבוע שעבר ועדת השחרורים החליטה על שחרורו המוקדם, ונוכח החלטת פרקליטות המדינה שלא לערער על כך - על אף החומרה הרבה שהתביעה רואה במעשיו.

כזכור, אספה לא הואשם בגרימת התאונה עצמה מאחר שלא היה באפשרותו למנוע את התרחשותה. הוא הועמד לדין בגין מספר עבירות, והורשע רק בהפקרה לאחר פגיעה ובשיבוש מהלכי משפט, ונידון ל-4.5 שנות מאסר בפועל.

יצחק אספה, ארי נשר וזירת התאונה
יצחק אספה, ארי נשר וזירת התאונה | צילום: רפי דלויה

בהחלטת ועדת השחרורים על שחרורו המוקדם של אספה נכתב: "לפי התרשמות גורמי שב"ס האסיר מודה בביצוע העבירות והפנים את חומרת מעשיו, כשלדבריו פעל בלחץ והגיב בפזיזות ובאימפולסיביות, מביע חרטה כנה על התנהגותו, מקבל אחריות מלאה, מביע צער על הקורבנות ובני משפחותיהם ואף בכוונתו לפנות למשפחה ולהביע את צערו על מעשיו".

באוגוסט 2020, החליט בית המשפט העליון על הפחתת עונשו של אספה, והוא גזר עליו שלוש שנות מאסר במקום ארבע וחצי שנגזרו עליו, וזאת בטענה כי "עונש המאסר שנגזר על אספה חורג באופן קיצוני מעונשים שנגזרו במקרים דומים".