הכדורגלן שהואשם בדריסת ארי נשר: "חשבתי שזה פנצ'ר, לא תאונה"

יצחק אספה טען בעדותו בבית המשפט כי שתה וודקה לפני שעלה על ההגה וכן כי לא ייחס את הנורה האדומה שנדלקה ברכב לדריסת הנער. "אם הייתי בורח, לא הייתי נוסע למקום שקבעתי עם חברים שלי"

זמן צפייה: 00:05

יצחק אספה, הכדורגלן שמואשם בהפקרתו של הנער ארי נשר ובסעיף נהיגה בשכרות ושיבוש מהלכי משפט, העיד היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. לדבריו, שתה וודקה לפני שעלה על ההגה. עוד טען כי לא ייחס את הנורה האדומה שנדלקה ברכב לדריסת הנער. "זה היה ערב חג, הייתי בבית עם המשפחה שלי וחברה שלי, בערב הלכנו לעשות חג אצל דודה שלי בגן יבנה", שחזר. "הגענו לסוכה, עשינו לחיים, שיחקנו ודיברנו. בשעה 22:30 עומר שלח לי הודעה לגבי יום הולדת ושהוא רוצה שנחגוג לו במועדון והוא אמר לי שאני צריך לבוא, אמרתי שאין בעיה".

"יצאתי מהבית בחצות, הפעלתי ווייז למועדון. הגעתי לשם ב-1:00 וכשהגעתי לשם ראיתי את אור עומד בכניסה עם עוד חמישה חברים שלי", הוסיף אספה. "ראיתי בקבוקי שתיה וודקה, שתיתי רק כמה שלוקים". אספה אמר כי אף ששמע רעשים בדרכו אל המועדון, לא ייחס להם חשיבות ולא חשב שפגע באדם. "בדרך פתאום שמעתי רעשים ונדלקה לי נורה אדומה. חשבתי שיש לי פנצ’ר, לא עלה בדעתי שאני מעורב בתאונה", אמר. לשאלת השופט, שתהה למה הכדורגלן לא יצא לבדוק את הרכב מבחוץ, ענה אספה כי "אחרי כמה שניות בכביש הרכב פשוט חזר לנסוע כרגיל".

"רק שהגעתי לבן אביגדור (המועדון), יצאתי לבדוק אם יש לי פנצ’ר וראיתי שיש לי נזק אחר, הצד של הרכב שבור. באותו רגע לא הבנתי מאיפה זה הגיע, מה קרה לרכב ככה פתאום, שמעתי רעשים קטנים אבל לא חשבתי שזה יכול להיות תאונה", אמר. "שתיתי בירה שהייתה לי ברכב בזמן שחברים שלי היו אמורים להגיע למועדון. הייתי בהלם הייתי בשוק, בחיים לא הייתי בתחנת משטרה או בבתי משפט, פתאום ראיתי 30 שוטרים שקופצים עליי ועוצרים אותי, לא הבנתי מה קורה".

יצחק אספה בבית המשפט
יצחק אספה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

אספה התעקש שלא מדובר בתאונת פגע וברח, וכי לא הפקיר את נשר לאחר התאונה. "זה לא נכון, לא ברחתי", אמר. "אם הייתי בורח לא הייתי נוסע למקום שבו קבעתי עם חברים שלי, היום אני שומע הרבה על תאונות פגע וברח אבל זה לא המקרה שלי", הוסיף.

באוקטובר אשתקד, כזכור, הוגש כתב אישום בגין הפקרה, נהיגה תחת שכרות, שיבוש הליכי משפט ומהירות מופרזת הוגש נגד יצחק אספה, שחקן הכדורגל שדרס למוות את נשר. על פי כתב האישום, אספה "שתה לשוכרה" במועדון וודקה מסוג "פינלנדיה", "בכמות שאינה ידועה במדויק". לאחר מכן, נסע עם חבריו, בכלי רכב נפרדים, למסיבה נוספת - ברחוב בן אביגדור שבתל אביב. בדרך לשם, אירעה התאונה.

כתב האישום שלל את הטענות כי הכביש היה רטוב, וקבע כי במקום היה מזג אוויר נאה, ראות טובה וכביש יבש ותקין. עם זאת, לפי האישום, הנער שהרכיב את ארי נשר הוא שסטה לכיוון רכבו של אספה, כאשר המרחק ביניהם היה 15 מטרים בלבד.

יצחק אספה
יצחק אספה | צילום: חדשות 13

"לאחר התאונה וחרף תוצאותיה, אספה המשיך בנסיעתו, ומספר שניות לאחר מכן נעצר בחריקת בלמים, במרחק שאינו ידוע במדויק", נכתב בכתב האישום. "הנאשם עצר את הרכב בראשונה לפרק זמן קצר, המשיך בנסיעה איטית למרחק קצר, עצר בשנית ואז נמלט מן המקום לכיוון רח' בן אביגדור. הכדורגלן עזב את המקום, בלא שעמד על תוצאות התאונה ובלא שהושיט כל עזרה לנשר ולחברו, ששכבו פצועים במקום".

בין היתר, אספה הואשם כי ניסה לשבש הליכי משפט, בכך שהזמין גרר לרכבו בעקבות המכה שספג כתוצאה מהתאונה. נוסף על כך, הכדורגלן אמר לחבריו כי אינו יודע במה פגע והיכן אירעה התאונה. כמו כן, השחקן שיקר לשוטרים בנוגע לנזק שנגרם לרכבו וטען כי כלי הרכב נפגע בחניית המועדון, כשהוא עצמו שהה בתוך המקום.

כתב האישום התייחס גם לתיעוד שפורסם בחדשות 13, שבו נראה אספה בודק יחד עם חברו את הנזק שנגרם לרכבו, בחניית המועדון ברחוב בן אביגדור. כמו כן, צוין כי בדיקות האלכוהול לאספה נעשתה רק סמוך לשעה 7:30 בבוקר, ונמדדו בה 252 מיקרוגרם אלכוהול – פי חמישה מהמותר ל"נהג צעיר".

ארי נשר עם אחותו תום
ארי נשר עם אחותו תום | צילום: רועי בר