9 חודשי עבודות שירות נגזרו על אריה שיף שירה למוות בפורץ

על אף שהפרקליטות ביקשה לגזור בין 6-4 שנות מאסר על שיף שירה למוות בפורץ שניסה לגנוב את רכבו בערד לפני כשנה, ביהמ"ש גזר עליו 9 חודשי עבודות שירות: "עצוב על הטרגדיה, שמח שזה נגמר"

זמן צפייה: 03:02

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שלישי) תשעה חודשי עבודות שירות על אריה שיף, שירה למוות במוחמד אלאטרש שניסה לגנוב את רכבו לפני כשנה והורשע במסגרת הודאתו בעבירה של המתה בקלות דעת. יש לציין כי הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור 6-4 שנות מאסר על שיף. בנוסף, נגזרו עליו תשעה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של 10 אלף שקלים למשפחת הקורבן. "אני שמח שזה נגמר. אני מאוד מאוד עצוב על כל האירוע שקרה. זה לא היה מתוכנן ואני מצטער, אך שמח שזה נגמר", אמר שיף לאחר גזר הדין.

השופטת רויטל יפה כ"ץ כתבה בפסיקתה: "יש להבין את תחושות המצוקה, הפחד והחרדה האמיתיים, שהנאשם חש כשראה את הפורצים בקרבתו ובקרבת המקום שבו שהתה אשתו. תחושות שמבחינתו חייבו ואף הצדיקו תגובה מהירה, גם אם הן הביאות אותו לפעול באופן החורג מן הסביר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל חשד לעבירות על חוק התחרות: בכירים בשופרסל ושטראוס נחקרו

טרור סכינים באירופה? 3 אירועי דקירה בערים מרכזיות השבוע

בנט והורוביץ סיכמו: תבוטל הגבלת ההתקהלות בשטחים פתוחים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-part-2111091030' autoplay='0' credit='' desc='בן גביר לפרקליט בתיק אריה שיף: "למה הגשתם כתב אישום?" ' poster='' kid='1_72j34j4k' duration='15']

עוד כתבה השופטת כי "מבלי להקל ראש בתוצאה הקשה של מעשי הנאשם, נסיבותיו האישיות המיוחדות והחריגות של הנאשם, האיש הערכי ששנים תרם למדינה כמעט בכל דרך אפשרית, שכל בן ונקלע לאירוע שלא מרצונו, מחייבים הקלה של ממש בעונשו".

בכתב האישום שהוגש בתחילת השנה נכתב כי שיף "גרם בקלות דעת למותו של הפורץ בכך שירה לעבר הרכב לאזור בו ישב, כשהוא נוטל סיכון בלתי סביר לגרימת מוות". בליל האירוע היה ביתו של שיף בשיפוצים, והוא ואשתו ישנו בקראוון סמוך לביתם. בסרטון ממצלמת האבטחה ניתן לראות את החשודים מגיעים ברכב שלהם לרחוב שבו גר שיף, פורצים למכונית ומנסים להניעה.

גזר דין אריה שיף בית משפט באר שבע
חילוקי דעות מחוץ לבית המשפט לאחר גזר הדין של שיף

שיף הודה בחודש יולי במיוחס לו בכתב האישום והורשע בהמתה בקלות דעת. השופטת הורתה לבדוק אם יוכל לבצע עבודות שירות. עם זאת, הפרקליטות בשבוע שעבר, בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה מבית המשפט לגזור על שיף עונש שנע בין 6-4 שנות מאסר. בתום אותו דיון אמר שיף: "אקבל את מה שבית המשפט יחליט".

מטעם הוועד להצלת הנגב נמסר בתגובה לגזר הדין: "מברכים את בית המשפט על גזר דין מקל על אריה שיף, אריה הוא אזרח מצויין ואיש שנקלע לסיטואציה בלתי אפשרית שיכולה לקרות רק כאן בנגב. אנו קוראים למחוקק להעביר בהקדם את "תיקון שיף" (הרחבת חוק דרומי), שייתן לכלל תושבי הנגב ללא קשר לדת גזע ומין ביטחון אישי במרחב הפרטי והציבורי".