ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של נתניהו, הורשע במרמה והפרת אמונים

הרו הודה היום בעובדות כתב האישום נגדו - וזאת במסגרת הסדר הטיעון שקיבל בפרשת חברת 3H גלובל, הנגועה בניגוד עניינים. מקורבו של נתניהו הינו עד מפתח בתיקי 1000 ו-2000, וקיבל את הסדר הטיעון בתמורה להקלטות שסיפק למשטרה בתיקים אלו. הרו חתם על על הסכם עד מדינה ב-2017, והעונש שקיבל היום הוא בבחינת מיצוי שלו

זמן צפייה: 00:32

בית משפט השלום בראשל"צ הרשיע היום (שלישי) את ארי הרו, ששימש כראש הסגל בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעבירה של מרמה והפרת אמונים, זאת לאחר שהודה בעובדות כתב האישום נגדו במסגרת הסדר הטיעון בפרשת חברת 3H גלובל. נזכיר, כי הרו חתם על הסכם עד מדינה ב-2017, והעונש שקיבל היום הוא בבחינת מיצוי שלו.

כתב האישום והסדר הטיעון הוגשו במסגרת הסכם עד המדינה, שנחתם עם הרו בפרשות המכונות 1000 ו-2000. הסדר עד המדינה ניתן להרו לאחר שסיפק הקלטות ומידע על נתניהו למשטרה, ותרם תרומה דרמטית להתקדמות החקירה בתיקים אלו. לפי ההסדר, נגזר על הרו עונש של שישה חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך של 700 אלף שקלים.

מסר פרטים חדשים בתיק 2000. ארי הרו (פלאש 90, מרים אלסטר)
מסר פרטים חדשים בתיק 2000. ארי הרו (פלאש 90, מרים אלסטר)

לפי כתב האישום שבו הודה הרו, לפני כניסתו לתפקיד ראש הסגל בלשכת רה"מ נתניהו בינואר 2014, ובמסגרת הבקשה להסדיר את נושא ניגוד העניינים, הרו ביצע "מכירה פיקטיבית" של חברה פרטית שהייתה בבעלותו ועסקה בייעוץ וליווי בתחומי מדיניות ממשלתית. הוא הציג ליועצת המשפטית במשרד רה"מ מצג לפיו הוא ניתק כל זיקה לחברה - כשלמעשה שימר את זיקותיו אליה, וכך קיבל את האישור להיכנס לתפקידו כראש הסגל.

ראש הממשלה בנמין נתניהו לצד ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במשרד רה"מ
ראש הממשלה בנמין נתניהו לצד ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במשרד רה"מ | צילום: חדשות 13

כמו כן, לפי כתב האישום, בשנת 2014 הזמינה חברה בשם "ניפ גלובל" את נשיא מדגסקר הר רג'ונאריממפיאנינה, שהתנה את ביקורו בישראל בקיום פגישה רשמית עם הנשיא או ראש הממשלה. לאחר שמשרד החוץ סירב לבקשה לפגישה, פנו נציגי חברת "ניפ" להרו, שהפנה אותם לחברת 3H ובעקבות פנייה זו הוסכם כי 3H תעניק ל"ניפ" שירותי קשרי ממשל בקשר לביקור נשיא מדגסקר. הרו הודה שסייע בתיאום הפגישה בין נשיא מדגסקר לראש הממשלה, כשהוא פועל במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לאינטרס האישי שלו.