תושב ערד שירה למוות בגבר שפרץ לרכבו ישוחרר למעצר בית

בימ"ש השלום בב"ש שחרר את אריה שיף למעצר בביתו לאחר שהשופט קבע כי מצפייה בסרטון עולה שהפורץ לא היה לבדו, אלא היה במקום רכב עם אדם נוסף. לאור בקשת המשטרה הוא יישאר במעצר עד יום ראשון

אריה שיף, שירה למוות באדם שפרץ לרכבו בערד
אריה שיף, שירה למוות באדם שפרץ לרכבו בערד | צילום: חדשות 13

פרשת הירי בפורץ בערד: בית משפט השלום בבאר שבע החליט היום (שישי) לשחרר למעצר בית את אריה שיף, תושב העיר בן 70 החשוד ברצח אדם שפרץ לרכבו, ונעצר בתחילת השבוע. בהחלטתו קבע השופט יואב עטר: "צפיתי בסרטון שממנו עולה כי המנוח לא היה לבדו והיה רכב אחר במקום עם אדם נוסף". במשטרה ביקשו עיכוב ביצוע עד ליום ראשון.

ביום שלישי הוארך לראשונה מעצרו בארבעה ימים, זאת לאחר שהמשטרה ביקשה להאריכו בשישה ימים. במהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט, טען שיף כי הוא מביע צער עמוק על התקרית: "לקחתי חיים של בן אדם ללא כוונה, אמרתי קדיש לעילוי נשמתו של המנוח", והוסיף: "כל החיים אצטרך לחיות עם זה".

בזמן הדיון, נציג המשטרה טען כי מדובר באירוע של המתה, ולכן קיימת מסוכנות שמצריכה את הארכת מעצרו. עוד אמר הנציג כי במהלך החקירה, שיף מסר את גרסתו המלאה ואומת עם הסרטון. מהחקירה עלה גם כי אחד הכדורים ששיף ירה, פגע ברכב אחר.

בחקירתו הראשונית, סיפר שיף לשוטרים את השתלשלות האירועים: "ישנתי בקראוון ושמעתי רעש. יצאתי החוצה וראיתי אותו בתוך הרכב. יריתי לכיוון הגלגלים. החשוד התחיל לנסוע, התנגש בחומה - ונפגע". עורך דינו עידן שני מסר אף הוא כי בן ה-70 ניסה לפגוע ברכב ולא בחשוד בפריצה, והוא היה זה שהזעיק את המשטרה ומגן דוד אדום.