ארבעה נרצחים תוך פחות מיממה: סוף שבוע מדמם בחברה הערבית

תוך 16 שעות נורו למוות ארבעה בני אדם, בנצרת, באום אל-פחם ובג'סר א-זרקא. מאז תחילת השנה נרצחו 11 ערבים ברחבי הארץ במסגרת סכסוכי עבריינים - ובמגזר האנשים אובדי עצות: "זה רצח בחסות המשטרה"

זמן צפייה: 01:26

סוף שבוע מדמם בחברה הערבית: ארבעה בני אדם נרצחו אתמול (שישי) תוך 16 שעות ברחבי הארץ. האחרון שבהם היה מוחמד עמאש, צעיר בשנות ה-20 לחייו, תושב ג'סר א-זרקא שנורה למוות בכפר.

שוטרי תחנת ג'סר א-זרקא עצרו ארבעה גברים בשנות ה-20 וה-50 לחייהם בחשד למעורבות ברצח, ובמוצאי השבת הם יובאו לבית המשפט בבקשה להארכת מעצרם. הרקע לאירוע הוא סכסוך בין עבריינים.

מוחמד עמאש שנרצח בג'סר א-זרקא
מוחמד עמאש שנרצח בג'סר א-זרקא

סוף השבוע המדממם החל אתמול לפנות בוקר, כאשר חאלד ועלי סעדי, אחים בני 28 ו-31 נורו למוות בעיר נצרת. בית החולים האנגלי בעיר דיווח על הגעתם של השניים במצב אנוש, ובהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותם. על פי החשד, המתנקשים דפקו על דלת ביתם של האחים, הזדהו כשוטרים וירו בהם מטווח אפס ובעזרת משתיק קול.

שוטרי משטרת ישראל הוזנקו לבית החולים, איתרו את הזירה ופתחו בחקירה, ממנה עולה כי הרקע לאירוע הוא ככל הנראה מלחמת משפחות הפשע חרירי ובכרי. בשלב זה מתבצעות פעולות חקירה לאיתור החשודים בירי, והחקירה הועברה ליחידת להב 433.

האחים חאלד ועלי סעדי שנרצחו בנצרת
האחים חאלד ועלי סעדי שנרצחו בנצרת

קרוב משפחתם של הנרצחים בנצרת אמר: "זה רצח בחסות המשטרה. הם הגיע עם ארבעה רכבים, דפקו בדלת של השכן קודם וביקשו שיצביע על בית הקורבנות, אחר כך דפקו בדלת של המשפחה, אמרו 'משטרה תפתחו', פתחו להם , וחלק מהמחסלים נכנס לבית ירו בשני האחים ונמלטו מהמקום. זה מטורף , מי יסרב לפקודת משטרה לפתוח דלת? רצח אכזרי בחסות משטרת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302030950' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מזירת הרצח בנצרת' poster='' kid='1_6alk6rox' duration='']

בשעות אחר הצהריים אתמול נורה למוות המאם אבו זרקה, צעיר כבן 26, באום אל-פחם. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, ובסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו. מהמקום פונה לבית חולים העמק צעיר נוסף כשהוא במצב קל.

זירת הרצח באום אל-פחם
זירת הרצח באום אל-פחם

בעקבות סוף השבוע המדמם, עמותת יוזמות אברהם עדכנה כי 11 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, מהם 10 אזרחים. עשרה מהקורבנות נורו למוות, וחמישה מהם היו בני פחות מ-30.