"שיקולים זרים": היועמ"שית נגד נתניהו - והמינוי שמעוכב

פרסום ראשון: המשנה ליועמ"שית, גיל לימון, שיגר מכתב חריף למזכיר הממשלה ולרה"מ נתניהו והאשים את השניים בשיקולים זרים, לאחר שבמשך יותר משלושה חודשים לא העלו לאישור הממשלה את שמו של קובי זריהן לתפקיד הממונה על הרשות להגנת הצרכן - ששימש בעבר כקצין החקירות של להב 433 בתיקי נתניהו

זמן צפייה: 01:17

פרסום ראשון: המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, שיגר מכתב חריף למזכיר הממשלה ולרה"מ נתניהו, המאשים את השניים בשיקולים זרים בשל העובדה שבמשך יותר משלושה חודשים לא העלו להצבעה את שמו של קובי זריהן, מי שוועדת האיתור לתפקיד הממונה על הרשות להגנת הצרכן המליצה עליו לתפקיד - בשל חלקו בתיקי נתניהו. כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה במהדורה המרכזית.

למרות הוראת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ששר אחר יעלה את שמו של זריהן לאישור הממשלה בשל ניגוד העניינים בו מצוי נתניהו, שמו עדיין לא הובא להצבעה. בעקבות זאת, המשנה ליועמ"שית פנה למזכיר הממשלה ולראש הסגל של נתניהו, וכתב: "ההשתהות והעיכוב החריג בהבאת המינוי בפני הממשלה, שלא ניתן לו כל הסבר, מעוררים חשש מפני שיקולים זרים".

"המשך המצב שבו הממשלה איננה פועלת מזה זמן רב למנות ממונה על הגנת צרכן קבוע פוגע באופן ניכר באינטרס הציבורי ובעבודת הרשות. מדובר במחדל שנופל בו פגם של חוסר סבירות קיצונית. בעקבות אי-קידום המינוי נפגעים אינטרסים ציבוריים משמעותיים, ואם תוגש עתירה - לא ניתן יהיה להגן על מחדל הממשלה", הוסיף לימון.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

זריהן שימש בעבר כקצין החקירות של להב 433 בזמן חקירת תיק 1000, התיק בעניינו של ראש הממשלה נתניהו. גורמים המעורים בפרשה טענו כי "נתניהו מעכב את המינוי במכוון", זאת לאחר ששבוע אחרי שבוע, שמו לא מועלה לאישור הממשלה.

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: משה שי, פלאש 90

לאחר חשיפת הפרשה, היועמ"שית הורתה להעלות את שמו, ולימון שלח מכתב למזכיר הממשלה, בו הזהיר: "על ראש הממשלה נתניהו להימנע מכל עיסוק בהליך המינוי של זריהן לתפקיד הממונה על הגנת הצרכן. אי-קידום המינוי לאחר שוועדת האיתור סיימה את עבודתה והמליצה עליו לתפקיד, מעורר קשיים משפטיים ניכרים".