‏שני שופטי ביהמ"ש המחוזי הגישו מועמדות לתפקיד פרקליט המדינה

לאחר כשנה שבה מנדלבליט מכהן כמ"מ פרקליט המדינה בהיעדר מינוי קבוע, ובהמשך להחלטה להקים ועדת איתור לתפקיד, השופטים ירון לוי ומיכל אגמון גונן הגישו את מועמדותם

זמן צפייה: 01:42

‏שניים משופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב הגישו היום (ראשון) לוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה את מועמדותם: השופט ירון לוי, והשופטת מיכל אגמון גונן. זאת, לאחר כשנה שבה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מכהן כמ"מ פרקליט המדינה בהיעדר מינוי קבוע.

כעת, שמונה מועמדים התמודדו על תפקיד פרקליט המדינה. מלבד השניים לוי ואגמון גונן, יתמודדו גם שלמה למברגר, המשנה לפרקליט המדינה, עמית אייסמן פרקליט מחוז חיפה, משה סעדה, סגן ראש מח"ש, עו"ד עופר ברטל, עו"ד אייל בסרגליק ועו"ד טלי גוטליב. היועץ המשפטי לממשלה מתלבט בין למברגר לאייסמן, אך רוב בכירי הפרקליטות מעדיפים לראות את למברגר בתפקיד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוד טלטלה במשרד הבריאות: המשנה למנכ"ל הודיע על התפטרותו

תושב י-ם מואשם באיום על היועמ"ש: "אתה פגיע כמו כולם"

חשד להתעללות בגן ילדים בהוד השרון: המשטרה פתחה בחקירה

ירון לוי ומיכל אגמון גונן
ירון לוי ומיכל אגמון גונן | צילום: אתר הרשות השופטת

בשבוע שעבר ראש הממשלה החליפי בני גנץ הנחה את שר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה במסגרת ועדת האיתור ולהביא אותו בהקדם לאישור הממשלה. גנץ קרא גם לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות בהקדם מפכ"ל למשטרה ולקדם את כל המינויים הבכירים בשירות המדינה.

בחודש שעבר הודיע נציב שירות המדינה הפרופסור דניאל הרשקוביץ כי בכוונתו להקים את הוועדה לאיתור פרקליט המדינה, זאת לאחר שנטען כי הוא מעכב את כינוסה בשל לחצים פוליטיים - מה שאף הוביל את שר המשפטים לפנות אליו ולהורות לו על הקמתה באופן מיידי.

במכתב שייעד הרשקוביץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, התייחס הנציב לכך שאמר בעבר כי קיים קושי בכינוס הוועדה משום שבדיונים יושבת מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, שהיא לא מינוי קבוע - בעוד שהממשלה קבעה כי המנכ"ל עצמו צריך לקחת בה חלק. "אם לא יימצא פתרון לסוגיית המנכ"ל הקבוע, אאפשר את השתתפותה של ממלאת המקום", הסביר הנציב.

"אין ספק ביחס לחשיבות הרבה שאני רואה לאיוש תפקידים משמעותיים בשירות המדינה", הוסיף, שאמר כי משום חובתו "להבטיח את הפעולה התקינה של המערכות השלטוניות", כלשונו, הוא יחל לבחון את המועמדים לתפקיד הפרקליט, כאמור, בימים הקרובים.