הוארך בתשעה ימים מעצרו של מייסד טלגראס

בית משפט השלום בראשון לציון קבע כי עמוס דב סילבר, מייסד רשת הסמים שהוסגר לישראל מאוקראינה וחשוד בעמידה בראש ארגון פשע, יישאר במעצר עד יום רביעי הבא

זמן צפייה: 04:25

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שלישי) בתשעה ימים את מעצרו של עמוס דב סילבר, מייסד רשת הסמים טלגראס, שהוסגר לישראל לאחר שישב במעצר באוקראינה כארבעה חודשים.

מיד לאחר שהוארך מעצרו התפתחה מהומה, כאשר חברו של סילבר, אהרון ממן, התפרץ לעבר השוטרים וצעק: "איך אתם ישנים בלילה? ניסיתי להתאבד בגלל שלא היה לי קנביס. אני מאחל לך שתזדקק לצמח הזה – ואל יהיה לך".

לעוד כתבות בנושא:

רואה שלא מסתכלים – ונמלט: תיעוד בריחת מייסד טלגראס באוקראינה

אשתו של מייסד טלגראס: "המשטרה היא ארגון הפשע האמיתי"

"השליט הבלעדי בארגון": מעצרו של מייסד טלגראס הוארך ב-12 ימים

F Rf X
אהרון ממן, סובל מפוסט טראומה ומטופל בקנביס | צילום: חדשות 13

בריאיון לחדשות 13, ממן, איש קבע לשעבר הסובל מפוסט טראומה ומטופל בקנביס, סיפר כי סילבר עזר לו להשיג כמאה גרם בחודש. "קשה להסביר את הרגשות האלה כי הם כל כך טעונים ומעורבים בתקופה ארוכה שאנחנו סובלים יום יום, שעה שעה, רגע רגע".

ממן כינה את סילבר "מלאך" ו"חסיד אומות עולם" בזכות העזרה שהוא נותן לחולים רבים. "הגעתי למצב של 36 כדורים ביום. כיום, בלי הקנביס התפקוד הוא מאוד קשה, גם בגלל הפוסט טראומה מהצבא וגם בגלל שבמהלך השנים עברתי תאונות שאני סובל מהן מבעיות אורטופדיות", סיפר.

עמוס סילבר, מייסד אפלקציית המסרים ''טלגראס'' בבית המשפט בישראל
עמוס סילבר, מייסד אפלקציית המסרים ''טלגראס'' בבית המשפט בישראל | צילום: חדשות

הדיון הקודם להארכת מעצרו של סילבר התקיים לאחר שנמלט מהרשויות בקייב בשדה התעופה - ונעצר מחדש. בדיון, כזכור, התקבל סילבר במחיאות כפיים על ידי הנוכחים באולם. נציגת להב 433 אמרה בדיון: "ארגון הפשיעה טלגראס הוא פלטפורמה לסחר בסמים, גם פסיכדליים, שנמכרו לרבים בהם קטינים בארץ וגם בחו"ל. החשוד הוא מייסד טלגראס, הוא השליט בלעדי הוא שלט בארגון״.

עו״ד אורי קורב, פרקליטו של סילבר, אמר: "המשטרה והפרקליטות החליטו להעמיד לדין את סילבר מראש. מדובר במשפט כפוי, לא משנה כמה ראיות נביא, הם יעמידו אותו לדין בכל מחיר". עוד הוסיף כי "סילבר מסוכן כמו הילד הכי חנון שיש בשכונה. מדובר במשפט כפוי". בהתייחס להארכת המעצר, אמר עו"ד קורב: "אנו מבקשים להגיש כתב אישום תוך חמישה ימים. לבקש מעצר של 15 ימים? אין לזה מקום. לא מדובר בתיק רצח".

תיעוד רגע הבריחה של מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר בשדה התעופה
תיעוד רגע הבריחה של מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר בשדה התעופה | צילום: חדשות 13

יום קודם לכן, התייחס עורך דינו של מייסד טלגראס, אורי קורב, לדבר מעצרו: "עמוס סילבר, אדם עדין ושוחר שלום, הוכה קשות על ידי שוטרי המשטרה החשאית באוקראינה בעת מעצרו". לדבריו, "על פי הדיווח, נגרמו לו פגיעות רבות, חשד לשבר באף והוא מדמם בפניו".

לדברי קורב, "העובדה שסילבר חשוד, אינה מצדיקה שינהגו בו באלימות ויכו אותו כמו חיה". עוד לטענתו האחראיות על מעשי האלימות גם על משטרת ישראל, "שפועלת בשיתוף פעולה עם הרשויות האוקראיניות". לדברי קורב סילבר הוא אזרח ארצות הברית, ו-"נעשתה על ידנו פנייה לשגרירות ארצות הברית שתסייע לו. אנו מצפים ודורשים גם ממשרד החוץ הישראלי להתערב ולסייע לסילבר, שהינו אזרח ישראלי".