"השליט הבלעדי בארגון": מעצרו של מייסד טלגראס הוארך ב-12 ימים

שעות לאחר שהוסגר לישראל מאוקראינה, הגיע עמוס דב סילבר לבית משפט השלום בראשל"צ, והתקבל במחיאות כפיים ע"י תומכיו. נציגת המשטרה: "בפלטפורמה נמכרו סמים לרבים – גם לקטינים בארץ ובחו"ל"

זמן צפייה: 01:01

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) את מעצרו של מייסד רשת הסמים טלגראס, עמוס דב סילבר, ב-12 ימים. הדיון בבית המשפט התקיים שעות לאחר שסילבר הוסגר לישראל, זאת לאחר שישב במעצר באוקראינה כארבעה חודשים. סילבר התקבל במחיאות כפיים על ידי הקהל באולם.

לפנות בוקר הוסגר סילבר לישראל - זאת לאחר שנמלט ביום שישי מהרשויות בקייב בשדה התעופה - ונעצר מחדש. סילבר, שהיה מבוקש על ידי משטרה במשך תקופה ארוכה, צפוי לעמוד לדין בגין סחר בסמים, הלבנת הון ועבירות נוספות. נציגת להב 433 אמרה בדיון: "ארגון הפשיעה טלגראס הוא פלטפורמה לסחר בסמים, גם פסיכדליים, שנמכרו לרבים בהם קטינים בארץ וגם בחו"ל. החשוד הוא מייסד טלגראס, הוא השליט בלעדי הוא שלט בארגון״.

עוד בחדשות 13:

מסתמן: מייסד טלגראס עמוס דב סילבר יוסגר לישראל

אחרי שנמלט ונעצר: מייסד "טלגראס" הוסגר מאוקראינה לישראל

פרשת טלגראס: כתבי אישום הוגשו נגד 27 נאשמים

עמוס סילבר, מייסד אפלקציית המסרים ''טלגראס'' בבית המשפט בישראל
עמוס סילבר, מייסד אפלקציית המסרים ''טלגראס'' בבית המשפט בישראל | צילום: חדשות

עו״ד אורי קורב, פרקליטו של סילבר, אמר: "המשטרה והפרקליטות החליטו להעמיד לדין את סילבר מראש. מדובר במשפט כפוי, לא משנה כמה ראיות נביא, הם יעמידו אותו לדין בכל מחיר". עוד הוסיף כי "סילבר מסוכן כמו הילד הכי חנון שיש בשכונה. מדובר במשפט כפוי". בהתייחס להארכת המעצר, אמר עו"ד קורב: "אנו מבקשים להגיש כתב אישום תוך חמישה ימים. לבקש מעצר של 15 ימים? אין לזה מקום. לא מדובר בתיק רצח".

אתמול, התייחס עורך דינו של מייסד טלגראס, אורי קורב, לדבר מעצרו: "עמוס סילבר, אדם עדין ושוחר שלום, הוכה קשות על ידי שוטרי המשטרה החשאית באוקראינה בעת מעצרו". לדבריו, "על פי הדיווח, נגרמו לו פגיעות רבות, חשד לשבר באף והוא מדמם בפניו".

לדברי קורב, "העובדה שסילבר חשוד, אינה מצדיקה שינהגו בו באלימות ויכו אותו כמו חיה". עוד לטענתו האחראיות על מעשי האלימות גם על משטרת ישראל, "שפועלת בשיתוף פעולה עם הרשויות האוקראיניות". לדברי קורב סילבר הוא אזרח ארצות הברית, ו-"נעשתה על ידנו פנייה לשגרירות ארצות הברית שתסייע לו. אנו מצפים ודורשים גם ממשרד החוץ הישראלי להתערב ולסייע לסילבר, שהינו אזרח ישראלי".

סילבר, כאמור, נעצר על ידי הרשויות באוקראינה יממה לאחר שנמלט משומריו ברשת ה-"דיוטי פרי", בעיר אומן שבמדינה. מאז בריחתו ניהלה משטרת אוקראינה, בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל ונספח משטרת ישראל ברוסיה, מבצע חיפושים ופעולות לאיתורו.

שירות הביטחון האוקראיני מסר כי עצר שלושה מעובדיו בחשד שעזרו לסילבר להימלט. על פי דיווחים במדינה, החשד הוא ששלושת השוטרים שוחדו על ידי מייסד טלגראס.

מבנה ארגון טלגראס
מבנה ארגון טלגראס | צילום: דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, מנהלי ועובדי הפלטפורמה אפשרו "סחר בסמים בכמויות עצומות, שמוערכות במחזור כולל של מאות מיליוני שקלים במשך תקופה של שנתיים". עוד נכתב כי מנהלי ועובדי הפלטפורמה תיווכו למעשה בין למעלה מ-3,000 סוחרי סמים, מתוכם לפחות 250 קטינים, מכל רחבי הארץ לבין כ-200 אלף רוכשי סמים ובהם קטינים שמספרם אינו ידוע. סילבר אף הצהיר בגלוי בראיונות לכלי התקשורת כי הוא מסייע לקטינים לרכוש סמים, במקרים שבהם סוחרים סירבו למכור להם סמים.

מכתב האישום עולה גם כי סמנכ"ל התפעול של הרשת הרוויח 35,000 ש"ח בחודש, ‏מתכנת בכיר - 22,500 ש"ח, סמנכ"ל משאבי אנוש - 12,500 ש"ח, ראש מערך השליחים - 12,000 ש"ח ו‏ראש ענף פיתוח - 16,000 ש"ח וכן מענק חד פעמי של 100 אלף ש"ח.

במהלך תקופת פעילותו של ארגון טלגראס, עסקאות הסמים שבוצעו במסגרת הפלטפורמה תפסו חלק ניכר מכלל הסחר בסמים בישראל. הכנסות הארגון מפעולות התיווך לסחר בסמים היו בסה"כ לא פחות מ-30 מיליון שקלים.