עם גדיים בעגלה ובתיק: 13 נעצרו בחשד שתכננו להקריב קורבן פסח

החשודים, בני 13 עד 21, נעצרו על ידי בלשים, כשברשותם גדיים שהוסתרו ויועדו לשמש כקורבנות בהר הבית. במשטרה הזהירו: "לא נאפשר לקיצוניים ועבריינים מכל סוג שהם להפר את הנוהג הקיים בהר הבית ובמקומות הקדושים"

זמן צפייה: 00:23

13 חשודים בגילים 21-13 נעצרו היום (שני) בחשד שתכננו להקריב גדיים בהר הבית כקורבנות לחג הפסח. המעצרים בוצעו לאחר שבלשי ימ"ר שפעלו בירושלים זיהו חשודים שנשאו גדיים בתיקים ואף הסתירו אותם בעגלת תינוק.

לאחר המעצר, החשודים הועברו להמשך חקירה במשטרה ובעלי החיים שנתפסו הועברו לקבלת טיפול וטרינארי. הניסיונות להקריב קורבנות פסח בוצעו ברקע פרסומים שהופצו בימים האחרונים, במטרה לעודד גורמים קיצוניים לממש את המנהג העתיק, המנוגד לחוק.

גדי שאותר ברכב של חשודים
גדי שאותר ברכב של חשודים | צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת בירושלים וביתר הגזרות עם כל גופי הביטחון, במישור הגלוי והסמוי, נגד כל אדם שינסה להפר את הסדר ולפעול בניגוד לחוק ולנוהג הקיים במקומות הקדושים בעיר ירושלים. אנו קוראים לציבור שלא לתת במה או ביטוי לשוליים קיצונים המנסים או קוראים להפר את הסדר והחוק. הנוהג הקיים בהר הבית וביתר המקומות הקדושים בעיר ירושלים נשמר וימשיך להישמר כל העת, ולא נאפשר לקיצוניים ועבריינים מכל סוג שהם להפר אותו".