נדחתה הבקשה לדיון נוסף: בית המחבל שהרג את בן יגאל לא ייהרס

בניגוד לעמדת היועמ"ש, נשיאת העליון חיות דחתה הבקשה לבחון בשנית את הקביעה שלא להרוס את ביתו של נזמי אבו-בכר, שהשליך את האבן שהרגה את הלוחם. ארגון בצלמו: "בג"ץ הרס את שארית ההרתעה"

זמן צפייה: 04:33

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, דחתה היום (חמישי) את הבקשה לדון פעם נוספת בקביעה שלא להרוס את ביתו של נזמי אבו-בכר, המחבל שהשליך את האבן שגרמה למותו של סמ"ר עמית בן יגאל, לוחם גולני שנפל בפעילות מבצעית בחודש מאי. ההחלטה של חיות באה בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

חיות קבעה כי ההלכה בנוגע להריסת בתי מחבלים לא השתנתה, וכי אף שבהחלט ייתכן כי ניתן וראוי היה להגיע לתוצאה שונה בנוגע להריסת בית המגורים של המפגע, טעות ביישום של הלכה קיימת אינה מקימה עילה לדיון נוסף. זאת, "משום שדיון נוסף אינו ערעור נוסף ותנאי לקיומו על פי חוק בתי המשפט הוא כי נפסקה הלכה חדשה", לשון ההודעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש השב"כ על הפרת ההנחיות: "מצר על האירוע ולוקח אחריות מלאה"

הסכם בין ישראל לירדן: יתאפשרו טיסות במרחב האווירי של המדינות

פרס נובל לספרות למשוררת האמריקנית היהודייה לואיז גליק

עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן
עמית בן יגאל שנהרג מפגיעת אבן | צילום: דובר צה''ל

הנשיאה הדגישה בהחלטתה כי ההלכה בענייננו "הייתה ונותרה כי מודעותם או מעורבותם של בני משפחה במעשי המפגע - הגם שהיא נושאת משקל במכלול השיקולים שעל המפקד לשקול בבואו להפעיל את הסמכות המסורה לו בתקנה 119 – אינה מהווה בשום אופן שיקול המכריע את הכף".

מארגון בצלמו נמסר: "בג"ץ הרס סופית את שארית הרתעה ונתן פרס לטרור ולחמאס. בג"ץ קבע סופית בתי מחבלים לא ייהרסו ובכך גרם למחבל הבא לא לחשוש או להסס. ההחלטה תגרום לפיגועים רבים. ניכר שנשיאת העליון החליטה סופית לפגוע בביטחון ישראל הן בקביעת הרכבים שמתנגדים להרס והן בהחלטה שגוייה זו. נפעל להעברת חוק בכנסת הקובע שניתן להרוס בתי מחבלים כבר במושב הקרוב".

נזמי אבו בכר, המחבל החשוד בהריגת הלוחם עמית בן יגאל
נזמי אבו בכר | צילום: דוברות שב''כ

לפני כחודשיים, לאחר שבג"ץ החליט שלא להרוס את בית המחבל, התראיין ברוך בן יגאל, אביו של עמית, לחדשות 13 וגילה כי כשנודע לו על ההחלטה - החל לבכות. "כמה עוד רוצים לחבוט בנו. להרוג אותנו זה לא יותר פשוט? הכאב שלנו זה לא כאב? האומללות שלנו זה לא אומללות? אנחנו חפים מפשע ולנו נהרס הבית".