הותר לפרסום: אמיר רז הוא הבעל החשוד ברצח אשתו בבנימין

רז, תושב ההתנחלות נעלה בן 33 ששירת בתחנת מודיעין, הוא החשוד ברצח בת זוגו דיאנה, שאותרה אמש ללא רוח חיים. מעצרו הוארך בתשעה ימים והוא יישלח להסתכלות פסיכיאטרית

זמן צפייה: 01:31

אמיר רז בן ה-33 הוא השוטר החשוד ברצח אשתו דיאנה רז ביישוב נעלה שבבנימין - כך הותר הערב (שבת) לפרסום. רז שירת בתחנת מודיעין. בתום דיון בבית המשפט בראשון לציון, השופטת אושרית הובר היימן האריכה את מעצרו בתשעה ימים, והוחלט כי הוא יישלח להסתכלות פסיכיאטרית תוך 24 שעות.

"קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגד החשוד", אמרה השופטת. "החשוד נחקר וקשר עצמו למעשה. מדובר במקרה טראגי וקשה שנסיבותיו טרם נתבררו עד תום. הנסיבות הידועות עד כה מקימות עילות מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה באופן שמחייב הותרת החשוד במעצר. לא נטען אחרת עי בא כוח החשוד וטוב שכך עם זאת התבקש ביהמש שלא להיעתר לבקשה במלואה על מנת להותיר את פיקוח ביהמש על החקירה".

עוד בחדשות 13:

הותר לפרסום: דיאנה רז בת ה-35 היא האישה שנרצחה בבנימין

במחאה על התקריות האלימות בחברה הערבית: הפגנה המונית בטמרה

דיווח: סבא"א מצאה שרידי חומר רדיואקטיבי בשני אתרים באיראן

אמבולנס בזירת הרצח בנעלה שבבנימין
אמבולנס בזירת הרצח בנעלה שבבנימין | צילום: דוברות מד''א

"עיון בדוח הסודי מעלה כי בפרק הזמן הקצר מאז האירוע בוצעו לא מעט פעולות חקירה", סיכמה השופטת. "ועם זאת נותרו לביצוע פעולות משמעותיות בהן פעולות שאינן בנות שיבוש. ראוי כי יתקיים פיקוח בית המשפט על התקדמות החקירה מאידך יש צורך במתן פרק זמן ממשי ליחידה החוקרת על כן מוצאת להיעתר לבקשה בחלקה ולהורות על המשך מעצרו של החשוד עד ל-14 בפברואר".

נציג מח"ש בדיון אמר שרז מסר גרסה ראשונית וכי בוצע שחזור תוך שיתוף פעולה של החשוד. "לא חושבים שצריך בדיקה פסיכיאטרית, מדובר בשוטר שעד אתמול עשה משמרות במשטרה, אין אינדיקציה לעבר פסיכיאטרי", אמר. "הוא היה בעבר מאבטח בנתב"ג ולוחם בצבא". פרקליטו של רז, עורך הדין משה אלון, אמר בדיון: "מהשיחה שערכתי עם החשוד יש אינדיקציות (לעבר פסיכיאטרי), בקשתנו היא לשלוח אותו להסתכלות".

דיאנה רז | צילום: חדשות 13

קרוב משפחתה של דיאנה רז, שעל פי החשד נרצחה בידי בעלה ביישוב נעלה שבבנימין, סיפר את גרסת ביתם בת ה-4 של בני הזוג לאירועים. לדבריו, הילדה סיפרה שהאם ביקשה מהילדים לעלות לקומה העליונה. לאחר מכן, לפי דברי הילדה, הילדים שמעו יריות וירדו למטה, והיא ראתה את האם שוכבת על הרצפה לאחר שנורתה.

כמה חודשים לפני המקרה, כתב רז בחשבון הפייסבוק שלו: "גאה בשליחות של אשתי האלופה, מעריך ומעריץ אותך". מוקדם יותר היום הותר לפרסום שמה של הנרצחת, מאמנת זוגיות במקצועה ואם לארבעה. במהלך היום הוצב מחוץ לביתם של בני הזוג מיצג עם תמונותיה של דיאנה ועליהן נכתב: "די להפקר" ו"מצטערים שלא היינו שם לעזור".

אמש נמצאה דיאנה כשהיא ירויה וללא רוח חיים בביתה, וצוותים רפואיים של מגן דוד אדום שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותה. בעלה, שוטר בעל רישיון לאקדח, נעצר ונלקח לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים. הוא הודה בחקירתו כי ירה בה למוות, ואף שחזר את האירוע.

אביו של השוטר סיפר לחדשות 13 אמש כי "הם היו זוג מאוהב אבל עם הרבה בעיות. הוא היה מאוהב בה עד קצה העולם. אני לא מבין מה קרה פה. אין לי מושג איך זה קרה וזה הבן שלי. אין לי מושג מאיפה הגיעה הג'ננה הזאת. הוא התקשר לאשתי וביקש ממנה לבוא לקחת מהר את הילדים. היא חזרה הביתה וסיפרה לי ואז הגעתי לכאן. לא דיברתי איתו רק חיבקתי אותו ולקחו אותו למעצר".