אלשיך הודף את הביקורת על ההתקשרות עם החברה של גנץ: "להד"ם"

מפכ"ל המשטרה לשעבר אמר בתגובה לדוח המבקר שהתייחס להליך הרכש של הארגון עם חברת "הממד החמישי" כי יתייחס לנושא בהרחבה לאחר הבחירות. על השחיתות: "המענה הוא מניעתי"

זמן צפייה: 00:10

המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, הכחיש היום (רביעי) את ממצאי דוח מבקר המדינה על תהליכי הרכש במשטרה, לפיו ההתקשרות של הארגון עם חברת "הממד החמישי" של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הייתה פסולה. "בעוד שבוע אהיה מוכן להתייחס, אני לא רוצה להיות בתוך מערכת הבחירות, אבל להד"ם ענק", אמר באירוע "המוסדיים" של TheMarker ואקסלנס בקומה הרביעית בתל אביב.

אלשיך התייחס למלחמה בשחיתות ואמר שיש לפעול למניעתה, ולא רק לאכיפתה.  "המבחן של משטרה הוא הורדת כמות העבירות, לכן המשטרה לא יכולה להשתבח בכתבי אישום. המענה הוא מניעתי", אמר המפכ"ל לשעבר. "נכון שעושים אכיפה, כי אם אין אכיפה אין הרתעה והרתעה מייצרת מניעה, אבל קודם כל מניעה".

"אנחנו צריכים בכל פרשה של שחיתות למצות את התובנות כדי לסכור את הפרצות ואני אשמח שיהיו מפלגות שזו תהיה האג'נדה שלהן, לשמוע באופן פוזיטיבי מה יכול היה למנוע", הסביר אלשיך. "אני לא מכיר חקירה אחת של המשטרה שאין בה תובנות מה אפשר לעשות כדי למנוע. כשיש דינמיקה של למנוע, נכון שיהיו עבריינים, אבל כשאתה כל הזמן מקרר את הפרצות לוקח זמן למצוא פרצה חדשה".

גנץ בהשקת הקמפיין של מפלגת חוסן לישראל
גנץ בהשקת הקמפיין של מפלגת חוסן לישראל | צילום: חדשות 13

כאמור, לפני כשבוע פרסם מבקר המדינה יוסף שפירא את דוח הביקורת המפרט את כלל הליקויים שנמצאו בהליכי הרכש שביצעה המשטרה בשנים האחרונות, שעלותו עומדת על כ-2.9 מיליארד שקלים בשנה. במהלך הביקורת, הועבר ליועץ המשפטי לממשלה מידע על חשש לביצוע מעשה פלילי במסגרת ביצוע הליכי הרכש. היועמ"ש בתגובה הורה להעביר את המידע לחקירת המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. כמו כן הועברה ביקורת על התנהלות הארגון מול החברה שבראשה עמד בעבר יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

מבקר המדינה מצא פגמים בהתנהלות המשטרה בעת שהחליטה לצאת לפיילוט בעלות של ארבעה מיליון שקלים ללא מכרז - ולרכוש שירותים טכנולוגיים מחברת "הממד החמישי" שבראשה עמד בני גנץ. מדוח המבקר עולה, כי המידע שהוצג למקבלי ההחלטות בנוגע למשך הזמן שבו החברה פעילה ולמאגר לקוחותיה, היה שגוי, ועל בסיס המידע השגוי התבצעה ההתקשרות. המבקר הוסיף כי בכירים ב"ממד החמישי" השתתפו בדיון של המשטרה בנוגע להתקשרות עם החברה לבדיקת התאמת המערכת שהיא מציעה לצורכי המשטרה - דבר שהעניק לה יתרון על פני חברות אחרות.