הפרקליטות מבקשת: מאסר של תשעה חודשים עד שנה וחצי לאלון חסן

לאחר שביהמ"ש העליון קיבל את ערעור המדינה והרשיע את מי ששימש כיו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, היום החל הדיון בטיעונים לעונשו. אשתו סימה לשופט: "ציירו אותנו כאויבי העם, חיינו נהרסו"

זמן צפייה: 02:20

הפרקליטות ביקשה היום (חמישי) מבית משפט המחוזי בבאר שבע להטיל על אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, תשעה חודשים עד שנה וחצי מאסר בפועל. זאת לאחר שלפני כעשרה ימים ביהמ"ש העליון קיבל את ערעור המדינה בדבר זיכויו, והרשיע את חסן בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

בטיעון לעונש, שמסרה עו"ד עפרה לוי מפרקליטות מחוז דרום, נאמר כי בית המשפט העליון קבע שנסיבות ביצוע העבירות על ידי חסן הן "ברף חומרה גבוה". "עוצמת הפגיעה באינטרסים הציבוריים גבוהה, ניגוד עניינים חריף, השיקולים הזרים מערבים אינטרס כלכלי של מקורבים בשווי של כשני מיליון שקלים ואינטרס אישי להילחם בהחלטת הנמל להוציא את חברת דנה. תפקידו של הנאשם בנמל, הניצול לרעה של כוחו ומעמדו מצדיקים מתן משקל מוגבר לחומרה בקביעת מתחם העונש ההולם בעניינו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הורי ההרוגים מנחל צפית בפתח המשפט: "לתת עונש מקסימלי"

רצח תאיר ראדה: הפרקליטות ביקשה את התיק הרפואי של א"ק

"הפאנל תכנן לקבוע שלייפר כשירה – אך הוחלט על בדיקות נוספות"

אלון חסן, יושב ראש ועד עובדי נמל אשדוד
אלון חסן, יושב ראש ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר | צילום: חדשות 13

בדיון שנערך, אשתו, סימה חסן, אמרה לשופט: "החיים שלנו נהרסו, הילדים לא רצו לצאת מהבית, התביישו. ציירו אותנו כאויבי העם. מה הוא עשה? בסך הכל יו"ר ועד שדאג לעובדים שלו". "כשהתפרסם כתב האישום, היינו בהלם. מאות סעיפים. גנב מיליונים? שוחד? ארגון פשע? ככה נראית משפחת פשע? ילדים מהממים, כמה כוחות הייתי צריכה להחזיק אותם שפויים. הנפש שלהם ושלי מצולקת", אמרה.

כאמור, ביהמ"ש העליון קיבל לפני כעשרה ימים את הערעור של פרקליט המדינה והרשיע את חסן, שזוכה בבית המשפט המחוזי מכל האישומים שייוחסו לו והשופט יואל עדן אף מתח ביקורת חריפה על התנהלות הפרקליטות בתיק.

בית המשפט הרשיע את חסן פה אחד בעבירות של מרמה והפרת אמונה בידי עובד ציבור, וכן מרמה והפרת אמונים בתאגיד. זאת, משום שבכובעו כיו"ר ועד העובדים הוציא פרוטוקלים של דירקטוריון נמל אשדוד ודו"ח ביקורת פנימי של הנמל ומסר אותם לחברת "דנה לוגיסטיקה", שבה שימש דוד חסן, בן דודו, כמנהל בכיר בעת ביצוע העבירות. בפסק הדין נכתב כי חסן עשה זאת "תוך כדי שהוא שם את עצמו בניגוד עניינים מובהק בין האינטרס של הנמל לבין האינטרס של חברת 'דנה' והאינטרס האישי שלו בתוצאות הליך משפטי שנקטה החברה נגד הנמל".

נוסף לכך, חסן הורשע בדעת רב בעבירות נוספות של מרמה והפרה אמונים בידי עובד ציבור, וכן בעבירה של הפרת אמונים בתאגיד. זאת, בשל מעורבתו בפרשת "יצואני הגרוטאות". על פי פסק הדין, הוא השתתף בכובעו כיו"ר ועד עובדים בישיבה שמטרתה הייתה למצוא פתרון לשביתת עובדי הנמל שנערכה ב-2011, שבמהלכה הופסקה העמסת הגרוטאות על אוניות. באותה הישיבה נכח נציג של חברת "דנה", ובין השופטים נפלה מחלוקת - האם בשלב זה כבר הוצעו שירותיה בפיקוח על ההעמסה, על מנת שאפשר יהיה לחדש את העבודה.