הוארך מעצר החשוד ברצח דיאר עומרי: דניס מוקין, בן 32 מגן נר

דניס מוקין בן ה-32 הוא החשוד ברצח אמש סמוך לכניסה ליישוב שבגלבוע. בית המשפט האריך את מעצרו בשבוע, ובמהלך הדיון התפתח עימות עם בני משפחתו של עומרי - שניים מהם נעצרו. עורך דינו טוען להגנה עצמית אך במשטרה לא התרשמו: "מבחינתו זה לא נראה טוב"

זמן צפייה: 07:17

בית המשפט האריך הבוקר (ראשון) בשבוע את מעצרו של דני מוקין, תושב גן-נר בן 32, החשוד ברצח דיאר עומרי בן ה-19 אתמול בגלבוע. בחקירה עלה כי בדמו של החשוד היה אלכוהול והוא חשוד שנהג בשכרות. החשוד, בן 32, טען להגנה עצמית בעימות עם עומרי.

במהלך הדיון בבית המשפט נעצרו שני בני משפחתו של עומרי, שקראו לעבר מוקין: "רוצח תוריד את הראש". השניים התפרעו בדיון ונעצרו על ידי המשטרה ומשמר בתי המשפט. עורך דינו של מוקין טען בדיון כי "החשוד חש מאויים וירה ירי באוויר", החוקר השיב: "זה לא בדיוק מה שמתועד בסרטון".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305071051' autoplay='0' credit='' desc='מעצר בבית המשפט' poster='' kid='1_khgorqzt' duration='']

סנגורו של מוקין המשיך להתעקש כי מדובר בהגנה עצמית והוסיף: "הוא טוען שלאחר שרב עם המנוח הוא רץ לכיוון הרכב וחשש שיוציא משהו ויתקוף אותו". החוקר לא התרשם: "ממה שנראה בסרטון זה הרבה יותר רע ממה שטוען החשוד. משתדל לא להשתמש במילים אחרות - מבחינתו זה לא נראה טוב".

Whatsapp Image 2023 05 07 At 1
מעצר בני משפחת הנרצח בבית המשפט | צילום: פאדי אמון, פלאש 90

המקרה היה אתמול בשעות הערב, כאשר ויכוח שהתגלע בין השניים הוביל לעימות פיזי שבסופו שלף החשוד אקדח וירה בעומרי, תושב סנדלה הסמוכה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים העמק שבעפולה כשמצבו אנוש - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

הזירה בגן נר
זירת הרצח בגן נר | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

החשוד ברצח טען באמצעות פרקליטו, עו"ד נדב גרינולד, כי חשש לחייו והגן על עצמו: "מדובר במקרה מצער מאוד של ויכוח בכביש. מרשי בחור צעיר, מלח הארץ, לוחם לשעבר בגולני, איש מילואים שרק לפני מספר ימים חזר לביתו מהגנה על גבולות המדינה. מרשי טוען כי הותקף ונאלץ להגן על עצמו לאחר שחשש לחייו. כל ניסיון לייחס מניע לאומני הוא פסול ואין לו כל קשר למציאות. אנחנו ניתן למשטרה לעשות את עבודתה ולחקור את המקרה".

דיאר עומרי ורגע הירי
דיאר עומרי ורגע הירי | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ביישוב גן נר היו המומים אתמול מהמקרה החריג. חלק מהתושבים אמר כי מדובר ב"מעשה חמור" וכי החשוד "לא היה צריך לשלוף אקדח. זה היה עימות פיזי שלא חייב או נתן לו את הזכות לעשות את זה".

ככל הידוע, העימות בין השניים החל בתחנת הדלק הסמוכה לגן נר - ומשם עבר לכביש. הוויכוח המילולי הפך עד מהרה לאלימות פיזית שהסתיים בירי קטלני. למקום הוזעקו חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים העמק שבעפולה כשמצבו אנוש - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. זמן קצר לאחר מכן פרצו מהומות במקום.