הפרקליטות נגד יאיר נתניהו: "דברי בלע והסתה קשים"

לאחר שבנו של ראש הממשלה המיועד אמר כי "בכירים בפרקליטות בגדו במדינה. העונש הוא לא כלא", בפרקליטות תקפו את דבריו: "רואים בחומרה את ההשתלחויות והמתקפות המילוליות - ובוודאי הפיזיות - נגד אנשי מערכת אכיפת החוק, שהסלימו בתקופה האחרונה"

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: פלאש 90

בפרקליטות תקפו הערב (ראשון) את דבריו של בנו של ראש הממשלה המיועד, יאיר נתניהו, שאמר כי "בכירים בפרקליטות בגדו במדינה. העונש הוא לא כלא". לפי הודעת הפרקליטות, "פרקליטות המדינה רואה בחומרה את ההשתלחויות והמתקפות המילוליות - ובוודאי הפיזיות - נגד אנשי מערכת אכיפת החוק, שהסלימו בתקופה האחרונה.

"לצערנו, בימים האחרונים שוב היינו עדים לדברי בלע והסתה קשים, אשר בינם לבין ביקורת לגיטימית אין דבר וחצי דבר. הניסיון להטיל דופי ולרפות את ידי החוקרים במשטרת ישראל והפרקליטים בפרקליטות, העושים לילות כימים בשם הציבור ובמטרה להגן עליו - דינו להיכשל.

"בשבוע שעבר אף נחצה גבול נוסף, כאשר נאשם תקף פיזית פרקליט בבית המשפט, במהלך הדיון ומול עיני השופטת. כך גם ביחס להטרדות הבלתי פוסקות של עובדי ציבור מסורים, העושים מלאכתם נאמנה, ושל בני משפחותיהם.

"כל אלה לא ירפו את ידי הפרקליטות והפרקליטים, הפועלים מתוך שיקולים מקצועיים בלבד. מערכת אכיפת החוק לא תירתע מלמלא את תפקידה במקצועיות וביושר. הניסיון לייחס מוטיבציה פוליטית או שיקולים זרים להחלטות הוא חסר כל בסיס. על כולם לזכור: יש לנו פרקליטות אחת ומשטרה אחת. פרקליטות המדינה תפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה בכדי להגן על פרקליטות ופרקליטי המדינה, ביטחונם האישי ושמם הטוב".

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

נזכיר כי בתוכנית הרדיו שלו ב"גלי ישראל" אמר בסוף השבוע יאיר נתניהו, בהתייחסו למשפט של אביו, בנימין נתניהו, כי "הבכירים בפרקליטות ובמשטרה שהיו מעורבים בזה - כל אחת מהעבירות שהם עשו - שווה חמש שנות מאסר. הייתה פה הפיכה שלטונית בזדון, לא מתוך ראיית מנהרה. הם ידעו שהם תופרים תיק. מבטלים את הבחירה של העם הישראלי - בחירה דמוקרטית. קוראים לזה בגידה במדינה - וכולם מוזמנים להסתכל בספר החוקים ולראות מה העונש. זה לא כלא".

דבריו של יאיר נתניהו מגיעים על רקע מספר כישלונות של התביעה במשפטי נתניהו בחודש האחרון, בין היתר במהלך עדויותיהם של דוד שרן, ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו, ושל יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, ד"ר יפעת בן חי שגב. שרן עלה להעיד ואמר: "להגיד שאני רגוע לקראת עדות כזאת כאשר התליין יושב פה לידי, ושואלים אותי על תיק 3000 אני ממש מרגיש מאוים טוטלית".