כתב אישום הוגש נגד הנער שירה באקדח אוויר בכנס כחול לבן

בן ה-16 מואשם בתקיפה הגורמת חבלה והתנהגות פרועה במקום ציבורי, לאחר שירה כדורי פלסטיק לעבר פעילי המפלגה ברחובות. לפי האישומים, לאחר שנודע לו כי המקרה התפרסם בתקשורת - נפטר מהנשק

זמן צפייה: 03:31

המשטרה הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד קטין בן 16, תושב רחובות, בגין תקיפה הגורמת חבלה, תקיפת סתם, שיבוש מהלכי משפט והתנהגות פרועה במקום ציבורי. זאת, לפי האישום, בגין ירי כדוריות פלסטיק שביצע מתוך רכב לעבר אזרחים, במהלך כנס של מפלגת כחול לבן בעיר. המשטרה ביקשה להשאירו במעצר בית בתנאים מגבילים עד תום ההליכים.

לפי כתב האישום, נסע הקטין ברכב ביחד עם חברו, שלף אקדח אוויר מתוך חלון הרכב וכיוון לעבר קהל בין עשרות אנשים, שהתאסף לכנס מפלגתי לקראת הבחירות. הנאשם ירה באמצעות האקדח כדורי פלסטיק שפגעו בגבר ובאישה, ולגבר נגרמה חבלה בדמות סימן עגול ואדום בכתף ימין. עוד עולה כי לאחר שהקטין קיבל מסרונים שהמקרה הגיע לאמצעי התקשורת, הוא מחק אותם וזרק את אקדח האוויר לעבר שיחים בחניה ברחוב ויצמן בנס ציונה.

לכתבות נוספות בנושא: 

הנער החשוד בירי ברובה אוויר: "פוליטיקה בכלל לא מעניינת אותי"

הירי ברובה אוויר בכנס כחול לבן: שני החשודים שוחררו למעצר בית

בזמן כנס של כחול לבן: ירי ברובה אוויר צעצוע בוצע לעבר פעילים

הנער הנאשם בירי לעבר פעילי כחול לבן ברחובות
הנער הנאשם בירי לעבר פעילי כחול לבן ברחובות | צילום: חדשות 13

ד', הנער בן ה-16 הנאשם בירי רובה האוויר לעבר פעילי כחול לבן, טען אתמול בריאיון לחדשות 13 כי למעשיו לא היה רקע פוליטי. "זה בכלל לא מעניין אותי, אין לי אפילו זכות בחירה ואני לא יודע מתי הבחירות".

על הירי, אותו ביצע מחלון הרכב של דודו, ואותו הגדיר כמעשה קונדס, סיפר: "לא הסתכלתי, לא הוצאתי אפילו את הראש מהחלון. רק הוצאתי את האקדח ויריתי למעלה", לאחר הירי נמלטו השניים מהמקום, אך התגובות לא איחרו להגיע. "נכנסתי ללחץ, כולם התקשרו אלי ואמרו שיש פצועים ברחובות והיה מקרה של ירי וניסיון התנקשות. כשעצרו אותי שאלתי למה שמים אותי בתא מעצר ואוזקים אותי בידיים והרגליים. אמרו לי שאין מה לעשות, וזה הוראות מלמעלה".

תמונה מהפציעה של הפעיל
תמונה מהפציעה של הפעיל

התקרית תפסה תאוצה לאחר שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, התקשר לבכירים במשטרה. במשפחתו של החשוד תוקפים את גנץ על המהלך. "אתה מבקש שהעניין ייבדק ויטופל בחומרה, מבלי לחשוב שזה אולי מעשה קונדס של ילד עם אקדח צעצוע?", קרא ב', אביו של הנער. "איפה היית, אדוני בני גנץ, כשהאמנת שזה משחק של ילד? למה לא צעקת לשחרר את הילד?".

"בושה", אמר אלון קריטי, עורך דינו של ד'. "הרי ברור מלכתחילה שמדובר בצעצוע, בואו נשים את הדברים במקום ובפרופורציות. ילד בן 16 שיחק בצעצוע, שיחק אולי באופן לא ראוי, שצריך לתת עליו את הדעת, אבל אין פה עבירה פלילית".