חטיפת הנערים בלוד: הוארך מעצרו של החשוד ב-5 ימים נוספים

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של אחמד ניג'ם, תושב לוד בן 52 החשוד בחטיפת שני הנערים תושבי השטחים הפלסטיניים. "החשד מבוסס היטב בשלב זה ומתעצם לנוכח עברו הפלילי המכביד"

זמן צפייה: 00:10

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) את מעצרו של אחמד ניג'ם, תושב לוד בן 52 החשוד בחטיפת שני הנערים תושבי השטחים הפלסטיניים. כזכור, ניג'ם חשוד בכליאתם של שני קטינים, בני 14 ו-16, והחזקתם בתנאי עבדות במשך שלושה ימים. כמו כן, הוא חשוד בתקיפה של אחד מהם וחטיפתם, אם כי החשד האחרון הוא בעוצמה נמוכה. לא זו בלבד, בנוסף ניג'ם חשוד גם בהלנת שוהים בלתי חוקיים ובהעסקתם.

"החשד מבוסס היטב בשלב זה ומתעצם לנוכח עברו הפלילי המכביד", קבע במהלך הדיו השופט גיל גבאי. בעבר, ניג'ם הורשע 19 פעמים בכמה סוגי עבירות, בהן עבירות מרמה ורכוש. לאחרונה, הוא השתחרר ממאסר.

לטענת נציג המשטרה בדיון, הצעירים עבדו אצל ניג'ם במשך חודש ולפני שלושה ימים הוא כלא אותם במקלט ללא תנאי מחייה בסיסיים, ובלי אפשרות לצאת ממנו אלא תחת פיקוחו. לפי החשד, השניים נכלאו לאחר ויכוח עם החשוד בנוגע לשכר על עבודתם.

חילוץ הנערים מהמקלט
חילוץ הנערים מהמקלט | צילום: דוברות המשטרה

עורך הדין שירן ברגמן, המייצג את ניג'ם מטעם הסנגוריה הציבורית, טען בדיון כי ניג'ם עשה טובה לחברו, אביו של אחד הקטינים, שביקש להלין אותם בביתו. לדבריו, ניג'ם לא מכחיש כי אחד מהם עבד אצלו, אך טען כי הדבר קרה כבר בעבר. "בשביל להחשיד מישהו בעבירה חמורה כמו החזקה בתנאי עבדות יש צורך בראיות משמעותיות, אבל במקלט היו מוצרי מזון במקרר", אמר בדיון, "הרושם הוא שהתיק יצא מפרופורציה". נציג המשטרה ביטל את עמדת ההגנה, וטען כי לפי בדיקת הכוחות במקום עולה שהם הוחזקו "בתנאים לא אנושיים".

כאמור, לאחר שלושה ימים בהם היו כלואים, הקטינים הצליחו להתקשר למשטרה ממכשיר הטלפון של ניג'ם, שהגיע למקלט אמש והפיל את המכשיר מבלי ששם לב. השוטרים הצליחו לחשוף את מיקום החטיפה והכליאה של השניים, ולאחר פריצת המנעול בסיוע מקצועי של לוחמי כיבוי והצלה, חילצו השוטרים את שני הקטינים, שהועברו אל תחנת המשטרה לקבלת סיוע והמשך איסוף מידע.