אהרן ברק: "בניגוד לטענת נתניהו - אני מתנגד לביטול עילת הסבירות"

נשיא בית המשפט העליון לשעבר מסר כי "לאחרונה נוהגים גורמים פוליטיים מסוימים, ובהם ראש הממשלה, להסתמך עלי כאילו אני מסכים או משלים עם הצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות", והבהיר - "אני מתנגד להצעת החוק בכל תוקף"

אהרן ברק
נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אהרן ברק | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק מבהיר הבוקר (ראשון) כי בניגוד לדברים שאמרו לאחרונה גורמים פוליטיים, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו - הוא מתנגד להצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות.

"לאחרונה נוהגים גורמים פוליטיים מסוימים, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, להסתמך עלי, כאילו אני מסכים או משלים עם הצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות המונחת עכשיו לפני הכנסת לקריאה שניה ושלישית", מסר ברק, "ההסתמכות עלי, כדי להצדיק הצעת חוק זאת, אינה ראויה ואינה נכונה. לכן אני רואה לנכון להעמיד דברים על דיוקם".

"וזאת עמדתי", הוסיף ברק, "אני מתנגד להצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות בכל תוקף, ומשוכנע כי ההצעה, אם תאושר על ידי הכנסת, תפגע באופן קשה בערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, והיא מאיימת לערער את שלטון החוק, המינהל התקין, טוהר המידות בשלטון, וזכויות היסוד של כל אדם בישראל".

נשיא העליון לשעבר אהרן ברק
נשיא העליון לשעבר אהרן ברק | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הבוקר קרא ראש המוסד לשעבר יוסי כהן לעצירת החקיקה. במאמר מיוחד ל"ידיעות אחרונות" כתב כהן כי "איראן מהווה איום מרכזי על ביטחוננו - והוויכוח והמחלוקת מסכנים את חוסנה של מדינת ישראל בטווח הזמן המיידי. לכן, אני קורא בזאת להשאיר את צה"ל מחוץ למחלוקת – ולעצור את מהלכי החקיקה לטובת הידברות מיידית בין הקבוצות השונות".