חקירת רצח העיתונאי באום אל-פחם: ארבעה חשודים תושבי העיר נעצרו

כחודש וחצי לאחר שנידאל אגבאריה בן ה-44 נורה למוות, המשטרה עצרה ארבעה חשודים בני 20-30' ובמהלך חיפוש בבית אחד החשודים נתפס אקדח. החשודים מכחישים בתוקף את החשדות המיוחסים להם

זמן צפייה: 00:25

היחידה המרכזית במחוז חוף עצרה הבוקר (רביעי) ארבעה חשודים במעורבות ברצח נידאל אגבאריה, עיתונאי תושב אום אל-פחם שנורה ברכבו בתחילת ספטמבר. המשטרה מתכוונת לבקש מבית המשפט את הארכת מעצרם.

לוחמי הימ"ר, בסיוע לוחמי מג"ב, כלבנים וכוחות נוספים, עצרו את הארבעה בתום חקירה סמויה מאומצת,כולם תושבי אום אל-פחם בשנות ה-20-30 לחייהם, כאשר במהלך חיפוש בבית אחד החשודים נתפס אקדח. החשודים הובאו לחקירה במשרדי הימ"ר, והבוקר תבקש המשטרה את הארכת מעצרם של הארבעה בבית המשפט השלום בחיפה.

החשודים מכחישים בתוקף את החשדות המיוחסים להם. עורכי הדין שלהם עו"ד יהלי שפרלינג ועו"ד דורון נוי מסרו כי "אין להם קשר לרצח או לשום דבר שקשור לזה".

עו''ד יהלי שפרלינג ועו''ד דורון נוי
עו''ד יהלי שפרלינג ועו''ד דורון נוי

העיתונאי נידאל אגבאריה נורה למוות ברכבו באום אל-פחם ב-4 בספטמבר. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה בשכונת קינא בעיר העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים העמק בעפולה, שם נקבע מותו.

אגבאריה בן 44 במותו, למד הנדסת מחשבים בטכניון, והיה מראשוני המתכנתים ומעצבי אתרי האינטרנט באום אל-פחם. הוא היה עיתונאי מוכר בעיר ובאזור ואדי עארה כולו. היה הבעלים של אתר בלדתנא, וכתב בשנה האחרונה על מעצרים בקרב משפחות פשע. לפני יותר משנה ירו עבריינים לעבר ביתו, ובמשטרה מוסיפים לבדוק למי היה עניין בחיסולו.

זירת הרצח של העיתונאי נדאל אגבאריה באום אל-פחם
זירת הרצח של העיתונאי נדאל אגבאריה באום אל-פחם | צילום: פלאש 90

הרכב ששימש את היורים לעבר נדאל אגבאריה באום אל-פחם
הרכב ששימש את היורים לעבר נדאל אגבאריה באום אל-פחם

בסמוך לרצח התעורר זעם בחברה הערבית על אוזלת ידה של המשטרה, כאשר עיתונאי Ynet חסן שעלאן, אשר לפני כשנה נורו עשרות יריות לעבר ביתו, צעק על השוטרים בזירת הרצח: "אתם לא רוצים לעבוד, בושה. אתם באים לזירה אבל מעשית אתם לא עושים כלום. הוא היה מאוים וירו לעבר הבית שלו, ואתם יודעים ולא עשיתם כלום ולא תעשו".

עוד הוסיף שעלאן ואמר: "כמה אנשים נרצחו באום אל-פחם? עד מתי? אני אומר מול הכתבים - גם אותי ירצחו, ואני לא אופתע והמשפחה שלי לא תופתע. נמאס לנו".