ממחר: מנדלבליט ישמש גם כמ"מ פרקליט המדינה

עקב צו בג"ץ שמונע מדן אלדד להישאר בתפקיד, היועמ"ש יישא באחריות הניהולית והמקצועית. המשנים לפרקליט ינהלו את תחומם, ומנדלבליט יכריע במקרה של מחלוקת. "משכונע שנעמד באתגרים"

זמן צפייה: 00:35

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (ראשון) כי ממחר יאייש את תפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. בהודעה ששלח לחברי הנהלת הפרקליטות כתב היועץ כי הוא יישא באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת והוסיף כי "הימים הללו מציבים לפתחנו אתגרים גדולים במישור הלאומי, במישור העבודה ובמישור האישי - אני משוכנע שביחד נעמוד באתגרים אלו בהצלחה רבה".

מנדלבליט ימונה לתפקיד לאחר שבג"ץ הוציא בשבוע שעבר צו זמני שמונע את הארכת כהונתו של דן אלדד, בעקבות עתירה נגד הארכת כהונתו, בטענה כי אסור לאפשר את הארכת המינוי על ידי שר משפטים אמיר אוחנה, שמונה בזמן ממשלת מעבר. השופט מני מזוז שדן בעתירה נתן לאוחנה שבועיים להגיב על העתירה. עד אז, אסר גם על החלפת אלדד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרקליט נתניהו בבג"ץ: השופטים יכולים להחליף את הבוחרים? • חי

ארה"ב לישראל: בחנו מחדש השתתפות סינית במכרז להקמת מתקן התפלה

בין סכסוך משפחות לחשש מהדבקה המונית: כך נראית רהט תחת מלחמה

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

בעתירה שהגישו, טענו עורכי הדין, כאמור, כי הארכת מינויו של ממלא מקום פרקליט המדינה על ידי שר משפטים שמונה בזמן ממשלת מעבר היא "חריגה ולוקה בחוסר סבירות קיצוני", לשון ההודעה, וכן "מנוגדת לעמדת היועץ המשפטי לממשלה".

"אין לאפשר ביצוע מחטף פסול במינוי תפקיד כה בכיר ורגיש במערכת אכיפת החוק", טענו העותרים, המיוצגים על ידי עורכי הדין יוסי בנקל ונתי אגמון משבלת ושות'. "יש לפסוע בדרך המלך ולבחור פרקליט מדינה קבוע באמצעות ועדת איתור בראשות היועץ המשפטי לממשלה, לאחר כניסתו לתפקידו של שר המשפטים החדש".

דן אלדד
דן אלדד | צילום: חדשות 13