פגע וברח - לאור יום: כתב אישום הוגש נגד צעיר מיפו בגין הריגה

לפי האישומים, חוסן סטל בן ה-21 סטה ממסלולו ופגע באופנוע של איברהים מוחמד, שלאחר שלוש שעות מת מפצעיו. אדם נוסף שהורכב על האופנוע נפצע בינוני. לאחר הפגיעה - נמלט סטל מזירת האירוע

אמבולנס, ארכיון
אמבולנס, ארכיון | צילום: רויטרס

פגע וברח: פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד חוסן בן אחמד סטל, צעיר בן 21 מיפו, בגין גרימת מותו ברשלנות של הצעיר איברהים מוחמד, הפקרה לאחר פגיעה ונהיגה ברשלנות הגורמת לחבלה. זאת, לאחר שבסוף חודש מאי, על פי כתב האישום - נהג סטל ברכב פרטי ברחוב חריף אייזיק ביפו נגד כיוון התנועה, עד שסטה לנתיב הימני בחוזקה, פגע באחורי האופנוע שעליו רכב מוחמד - ונמלט מהמקום. כל זאת, בשעה שמוחמד הרכיב אדם נוסף על האופנוע.

לפי כתב האישום, ב-27 במאי מוחמד וחברו התקרבו בנסיעה אל הצומת כאשר סטל, שנסע בנתיב הנגדי בכביש, סטה בחוזקה ימינה עם רכבו לעבר נתיב הנסיעה של האופנוע מבלי לבלום את הרכב. כתוצאה מכך, מוחמד הוטל בעוצמה רבה על הכביש ונפצע אנוש. במקביל נפל האדם הנוסף מהאופנוע והוטח אל עבר שמשת הרכב.

לכתבות נוספות בנושא: 

הפגע וברח בירושלים: נעצר גבר החשוד שסייע לנהג הפוגע להימלט

הפגע וברח בי-ם: המשטרה סבורה - הנהג החשוד במעשה היה שיכור

נסיעה ב-220 קמ"ש: תועדה באינסטגרם של החשוד בפגע וברח בירושלים

בית משפט (אילוסטרציה)
בית משפט (אילוסטרציה) | צילום: רועי ריקהויז

ניידת מד"א אשר הוזעקה באותה שעה לזירת התאונה פינתה את מוחמד בבהילות לבית החולים וולפסון שבחולון, עם פגיעה רב מערכתית קשה. כשלוש שעות לאחר התאונה הוא מת מפצעיו. כמו כן, האדם הנוסף שהורכב על האופנוע נפצע בינוני בגפיו.

הנאשם, שעל פי כתב האישום ידע היטב כי פגע בשניים - נמלט לאור יום מזירת התאונה יחד עם אלמוני שהיה איתו ברכב באותה העת, ועזב מבלי להגיש להם עזרה כשהם שוכבים פצועים בזירת התאונה. הנאשם הסתתר עד לתשעה ביוני, אז הסגיר עצמו לידי המשטרה.

עם הגשת כתב האישום, הוגשה בקשה נוספת להארכת תנאים מגבילים נגד סטל, ולפסילת יכולתו להחזיק ברישיון נהיגה עד תום ההליכים המשפטיים.

אמבולנס
אמבולנס | צילום: חדשות עשר

כזכור, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה בשבוע שעבר כתב אישום נגד נתנאל סנדרוסי בגין הפקרה לאחר פגיעה, בשל תאונת הפגע וברח בשדרות גאולה מאיר בירושלים שאירעה בחודש אפריל, שכתוצאה ממנה נפצע ילד בן 11 באורח אנוש. כמו כן, כתב אישום הוגש נגד מאיר גמליאל, שנעצר לפני יותר מחודש לאחר שנחשד כי סייע לסנדרוסי לברוח מזירת האירוע, בגין עבירות של חובת נוסע להתקשר לגופי הצלה ונהיגה מעל המהירות המותרת. הפרקליטות ביקשה להשאיר את הנאשמים במצער עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

לפי כתב האישום, נהג סנדרוסי בשדרות גולדה מאיר בעיר ומאיר גמליאל נסע עימו ברכב. השניים הגיעו לצומת הרחובות גולדה מאיר ויצחק מירסקי כשסנדרוסי נוהג במהירות גבוהה. באותה עת, חצה את הצומת ילד בן 11 באור אדום. סנדרוסי נהג אל תוך הצומת במהירות - ופגע בעוצמה בילד שהיה על מעבר החצייה.

הנאשמים, שהבחינו בפגיעה, עצרו אז את הרכב בסמוך לאחר הצומת, ולאחר מכן התיישב גמליאל בכיסא הנהג ועזב את הצומת במהירות גבוהה. זאת, מבלי שהושיטו עזרה לנפגע, מבלי להזעיק עזרה ומבלי שהתייצבו בפני שירותי ההצלה או החקירה והציגו את עצמם כמי שהיו מעורבים בתאונה.

נתי סנדרוסי בדיון בהארכת מעצרו
נתי סנדרוסי בדיון בהארכת מעצרו | צילום: החדשות 13

בתוך כך, בתחילת חודש מאי אירעה תאונת פגע וברח נוספת בבאר שבע, שלאחר מחקירה התברר כי החשוד בה הוא אסיר לשעבר שריצה במשך כשנה ושלושה חודשים עונש מאסר על עבירות אלימות במשפחה וששוחרר בחודש דצמבר מוקדם מהצפוי, בשל הצפיפות בבתי הכלא. זאת, לאחר החלטת בג"ץ כי המדינה חייבת לדאוג לשיפור תנאי המחייה של האסירים.

במהלך תאונה זו נערה בת 17 נפצעה קשה מפגיעת רכב בשדרות דוד טוביהו שבעיר. הנהג נמלט מהזירה, וצוות מד"א העניק לפצועה טיפול רפואי ראשוני ופינה אותה לבית החולים סורוקה שבעיר. במהלך אותו לילה קיימה המשטרה סריקות בעיר, ועצרה גבר בשנות השלושים לחייו בחשד למעורבות במעשה.