התאונה ליד נתב"ג: האוטובוס נמצא תקין בבדיקה - לפני כשבוע

פרסום ראשון: בכלי הרכב לא נמצאו כשלים בבדיקת הבלמים והשילדה שעבר. בבדיקה ראשונית לא נמצא אלכוהול בדמו של הנהג, ולוח הזמנים שלו לא הצביע על עומס מיוחד • פורסם שם הרוגה נוספת מהאירוע

זמן צפייה: 06:11

פרסום ראשון: האוטובוס שבו נהרגו אתמול (ראשון) ארבעה בני אדם בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בכביש 40 עבר בדיקת תקינות בשבוע שעבר, הכוללת בדיקת בלמים ושילדה, ולא נמצאו בו כשלים. בשל כך, מתחזק החשד שטעות אנוש של הנהג, אלכסנדר לייבמן בן ה-44 מחיפה, היא שגרמה לתאונה.

עם זאת, נכון לעכשיו אין התקדמות בחקירה בנוגע לגורם התאונה. בבדיקה הראשונית לא נמצאו סמים או אלכוהול בדמו של הנהג, וכן נראה כי הסלולרי שלו היה בתיק. גם מצבו הבריאותי היה תקין. בכביש לא נמצאה מהמורה היכולה להסביר את האירוע. גם סידור העבודה של לייבמן לא מצביע על עומס מיוחד. הוא יצא ב-13:27 מחיפה לירושלים, ואז חזר צפונה. עם זאת, הנתונים טרם הוצלבו עם נתוני ה-GPS, שיכולים להצביע על לוח הזמנים שלו בצורה מדויקת יותר, וללמד גם על הפסקות הנהג.

לעוד כתבות בנושא:

"איש מדהים": יוסף קהלני בן ה-79 נהרג בתאונת האוטובוס

"כל האוטובוס מרוסק": שיחת החירום למד"א לאחר התאונה בכביש 40

תאונת אוטובוס ליד נתב"ג: ארבעה בני אדם נהרגו בכביש 40

סידור הנסיעה של נהג האוטבוס
סידור הנסיעה של נהג האוטבוס | צילום: חדשות 13

מאירה וואהב, אחת הנוסעת שנפצעה באירוע, סיפרה: "פתאום שמעתי 'בום', תחנה קרסה על האוטובוס. צעקות ובכי, היה לי נס שלא ישבתי בצד שבו הבטון נפל". גם נ, נוסעת נוספת, סיפרה על האירוע: "לא הרגשנו איזה משהו מיוחד, פשוט נסענו כרגיל, זו הייתה נסיעה לכל דבר, פתאום הרגשתי שהאוטובוס סוטה בבום - ואז רסיסים באוויר".

בתוך כך, הערב הותר לפרסום שם של הרוגה נוספת מהתאונה: היילי ורנברג, בת 35 מירושלים, נשואה ללא ילדים וחברת קהילת "שיר חדש". היא תובא למנוחות מחר ב-12:30 בהר המנוחות. ורנברג הייתה בדרך למסיבת חנוכה משפחתית.

היילי ורנברג אחת מההרוגות בתאונה
היילי ורנברג אחת מההרוגות בתאונה | צילום: באדיבות המשפחה

"היא אמרה שמש חשוב לה החום והמשפחתיות, ועד שיש מסיבת חנוכה, היא לא רואה את עצמה לא באה. חיכינו לה ושמרנו לה אוכל עד עכשיו הצלחת שלה במקרר, מחכה", סיפרה שירה ברק, קרובת משפחתה של ורנברג. "הלב לא תופס את זה, איך אנחנו עושים מסיבת חנוכה וכולם שמחים ושרים, ושנייה אחרי זה אנחנו כבר צריכים לתכנן הלוויה למישהי שפשוט הייתה רבע שעה מהבית, ולא הספיקה להגיע?".

בד בבד, פרדי הרשקוביץ, בוחן תאונות של "אגד", אמר בריאיון ל"שש - אמנון לוי" כי "האוטובוס היה תקין לחלוטין ולפי בדיקה שערכתי הוא נסע במהירות של כ-60 קמ"ש, לפי נתוני ה-GPS, כך שלא מדובר בהשתוללות בכביש. הדעת נותנת שאם כל שאר הגורמים היו תקינים מה שנשאר זה הגורם האנושי, והמשטרה תחקור".

זירת התאונה הקטלנית בכביש 40
זירת התאונה הקטלנית בכביש 40 | צילום: דוברות מד''א

מוקדם יותר היום, הותר לפרסום שמו של אחד מארבעת ההרוגים בתאונה – יוסף קהלני בן ה-79, תושב פתח תקווה. נכדתו, דנה סיאס, סיפרה על סבה: "נלחמת בסרטן, באתגרים פיזיים ונפשיים, ובסוף הלכת ככה בתאונה, לא מגיע לך", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה. "היית איש מדהים ופשוט, לימדת אותי לאהוב את הטבע ואת הטוב שבאדם. היית צדיק שעזר לכל מי שהיה צריך". קהלני הובא למנוחות בבית הקברות סגולה בפתח תקווה. "סבא היה בדרך מירושלים להדליק נר ראשון של חנוכה. כמה סבתא חיכתה לך, כמה חיכיתי שנדליק נר ביחד. איך זה שבמקום נרות חנוכה אני מדליקה נרות נשמה?", סיפרה נכדתו.

בתו, איריס סיאס, ספדה לו: "היית אבא אהוב וטהור. הלכת בצורה אכזרית כזו, בלי שהספקנו להגיד לך כמה אנחנו אוהבים אותך. אמא חיכתה לך להדלקת נר ראשון, אבל לא הגעת - והאור שלך כבה". סיאס הוסיפה: "אנחנו כאן נדאג לאמא, לך לך לשלום ונוח על משכבך בשלום".

זירת התאונה הקטלנית בכביש 40
זירת התאונה הקטלנית בכביש 40 | צילום: דוברות מד''א

כאמור, ארבעה בני אדם נהרגו אתמול בתאונה, בהם אישה כבת 50. זאת, לאחר שהאוטובוס, שהיה בדרכו מחיפה לירושלים, ככל הנראה התנגש בתחנת בטון - שפילחה את כלי הרכב. מנוף פעל במקום כדי להרים את האוטובוס בזמן שהכביש נחסם לתנועה.

14 בני אדם נפצעו בתאונה, בהם אישה כבת 67 וצעירה כבת 19 במצב קשה, שפונו לבית החולים שיבא בתל השומר, 12 בני אדם שנפצעו קל לבתי החולים אסף הרופא, בילינסון והשרון.

יוסף קהלני, אחד מההרוגים בתאונת האוטובוס הקטלנית בכביש 40
יוסף קהלני, אחד מההרוגים בתאונת האוטובוס הקטלנית בכביש 40 | צילום: באדיבות המשפחה