40 משפטנים ליועמ"ש: אל תתיר אירועים בהפרדה במקרים חריגים

מחר ישגרו 40 אקדמאים למשפטים מכתב למנדלבליט, שבו יבקשו ממנו שלא להתערב בדוח מתקופת וינשטיין על הדרת נשים. אתמול פורסם בחדשות 13 כי היועמ"ש יקיים מחר דיון בו הוא צפוי לעשות זאת

זמן צפייה: 00:28

יותר מ-40 אקדמאים למשפטים, רובם בכירים - דיקנים ודיקנים לשעבר, ישגרו מחר (ראשון) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, שקורא לו לא להתערב בדוח מתקופת ויינשטיין על הדרת נשים. זאת לאחר הפרסום אתמול בחדשות 13 לפיו מנדלבליט צפוי לשנות את עמדת משרד המשפטים ולקבוע כי ישנם מקרים מיוחדים בהם ניתן לקיים הפרדה.

דיון בנושא אמור להתקיים מחר בצהריים. בין החותמים על המכתב - פרופ׳ יואב דותן, דיקן לשעבר של הפקולטה למשפטים בעברית, פרופ׳ ברק מדינה, רקטור באונירסיטה העברית, פרופ׳ מוטה קרמניצר, פרופ׳ מיכאל בירנהק, פרופ׳ גד ברזילי, דיקן הפקולטה למשפטים בחיפה לשעבר והיום סגן הרקטור, ועוד רבים.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט
היועמ''ש אביחי מנדלבליט | צילום: ארן דולב

כאמור, אתמול פורסם בחדשות 13 כי מנדלבליט יקיים בשבוע הבא דיון במשרד המשפטים שבו הוא צפוי לאשר אירועים בהפרדה במקרים חריגים. זאת, בניגוד לדעתה של המשנה שלו דינה זילבר. לקראת הדיון, שדולת הנשים וארגונים נוספים שלחו ליועמ"ש מכתב שבו הם מבקשים שישמע את דעתם לפני שיקבל את ההחלטה, אחרת הם יפנו לבג"ץ.