ההתעללות במעון בצפון: אם ובתה נשלחו לחמש וחצי שנות מאסר

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר את דינן של שורוק קסיס בת ה-28 ואמה סאוסן קסיס בת ה-53, לאחר שהורשעו בריבוי עבירות של התעללות ותקיפה בפעוטות בהן טיפלו במעון "סיג'אר ולאקן" אותו ניהלו בכפר פסוטה שבגליל המערבי. מרים, שבנה עבר התעללות במעון, הביעה אכזבה: "איפה החמרת הענישה? ציפיתי ללמעלה מעשר שנים"

זמן צפייה: 03:09

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) חמש וחצי שנות מאסר על שורוק קסיס בת ה-28 ועל אמה סאוסן קסיס בת ה-53 בגין ריבוי של עבירות התעללות ותקיפה בפעוטות בהן טיפלו במעון "סיג'אר ולאקן" אותו ניהלו בכפר פסוטה שבגליל המערבי.

בדיוני הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להטיל על האם גזר דין שנע בין 7-10 שנות מאסר ועל בתה 9-13 שנות מאסר. מרים, אם שבנה עבר התעללות בגן, מאוכזבת מגזר הדין: "איפה החמרת הענישה? ציפיתי ללמעלה מעשר שנים לבת". עוד היא טוענת כי ראוי לערער על גזר הדין, וכי הגננת השאירה את בנה נכה לכל החיים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301100936' autoplay='0' credit='' desc='מהומה בדיון בבית המשפט' poster='' kid='1_kcy0ccop' duration='']

חן קובריץ כהן ממטה המאבק למען הילדים, אמרה כי "אנו מצפים מהפרקליטות לערער על העונש הזה. הנאשמות צריכות לדעת שהן ישבו בכלא להרבה מאד שנים", והוסיפה: "היום בית המשפט אמר בפה מלא, שהילדים של פסוטה לא שווים כשאר ילדי ישראל, ועל זה לא נעבור בשתיקה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301100937' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_anjsrf2n' duration='']

נזכיר כי סאוסן הורשעה בחודש מרץ בשנה שעברה ב-7 עבירות של התעללות, 8 עבירות של תקיפת קטין בידי אחראי ושתי עבירות של תקיפה ללא סיבה בנסיבות מחמירות. שורוק הורשעה ב-10 עבירות התעללות ו-14 עבירות תקיפת קטין בידי אחראי.

מרים גיריס, אחת האימהות המתלוננות, אמרה אז כי "יום זה הוא יום מיוחד עבורנו, יום האם. היום הרגשתי שנעשה צדק לחסרי הישע, ולנו האימהות. עברנו שנה מאוד קשה, נלחמנו לשקם את הילדים שלנו, לאסוף את השברים ולאחד את המשפחות שלנו, שהתמודדו יום-יום עם ההשלכות".

הפרשה נחשפה בחודש מאי 2021, אז התגלו מעשי האם ובתה במעון שבחזקתן, וביניהם משיכות ידיים, הטחות, משיכות בשיער, דחיפות, מכות, סטירות וטלטול – בזמן ששאר הפעוטות בגן צופים במעשים. ההורים יגיעו בהמשך לבית המשפט כדי להתלונן בחסות ילדיהם אשר לטענתם סובלים מאז מבעיות רפואיות מתמשכות ומטראומה קשה.