במשמרת שלכם: 97 נרצחים בחברה הערבית תוך פחות מחצי שנה

זה נראה כמו חלק מהמציאות של החיים בישראל, אבל האמת היא שהאירוע יצא משליטה. זו אזעקת אמת שמיועדת לשר בן גביר, שהבטיח להחזיר את המשילות לרחובות, וככל שכהונתו נמשכת - המרחק בין ההבטחות למציאות הולך וגדל

זמן צפייה: 03:22

חמישה אנשים נרצחו היום (חמישי) בכפר יפיע הסמוך לנצרת, וזה נראה כמו חלק מהמציאות של החיים בישראל, אבל האמת היא שהאירוע יצא משליטה. אין דרך אחרת להסביר מוות של 97 אנשים בחצי שנה. אנחנו מפסידים 97-0 לאלימות, לפשע, לעבריינות.

בחצי השנה האחרונה נרצחו בישראל שש נשים, ו-42 צעירים בני פחות מ-30. כמעט כל הקורבנות נורו למוות בנשק חם – צריך עוד הוכחה שכמויות אדירות של נשק נמצאות בידיים הלא נכונות?

השר בן גביר בזירת הרצח ביפיע
השר בן גביר בזירת הרצח ביפיע

בתואר המפוקפק של העיר עם מספר הנרצחים הגבוה ביותר, היא לא עיר בפריפריה, אלא עיר מעורבת, במרכז הארץ - לוד עם 8 נרצחים. כשמשווים את המספרים, מגלים עלייה חסרת תקדים. שימו לב - בתקופה המקבילה אשתקד, נרצחו 35 אזרחים ערבים – כשליש ממספר הקורבנות השנה.

זירת הירי בלוד, אמבולנס בלוד, אמבולנס בלילה
זירת ירי בלוד (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

בארבע השנים האחרונות היו בישראל 731 קורבנות רצח. רובם המכריע, 70% מהם, ערבים, אבל רק בפחות משליש מהמקרים הוגשו כתבי אישום בחברה הערבית, לעומת 69% בחברה היהודית. זו אזעקת אמת, שמיועדת לשר איתמר בן גביר. השר שהבטיח מהפכה, להחזיר את המשילות לרחובות. וככל שכהונתו נמשכת, המרחק בין ההבטחות למציאות הולך וגדל.