החשיפה שהסעירה את ישראל: צפו בתחקיר המקור על פרשת הצוללות

לפני כשלוש שנים חשף רביב דרוקר את הטיית המכרזים לכאורה, הקשורים לרכש צוללות וספינות מחברת "טיסנקרופ" הגרמנית, בין 2009 ל-2017. היום, הגישה הפרקליטות כתבי חשדות נגד 7 מעורבים בפרשה

זמן צפייה: 03:41

"פרשת הצוללות", שבה הוחלט היום (חמישי) להגיש כתב אישום נגד שבעת המעורבים העיקריים בפרשה, נחשפה לראשונה בחודש נובמבר 2016 על ידי רביב דרוקר בחדשות 13. בהמשך חודש זה הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על פי המלצת פרקליט המדינה, שי ניצן, על פתיחת בדיקה בחשד לביצוע עבירות שוחד והפרת אמונים בכל הקשור לעסקאות שבין תאגיד "טיסנקרופ" לבין מדינת ישראל.

לאחר מכן, במסגרת תחקיר "המקור", נסע דרוקר לגרמניה ושוויץ בפברואר 2017, על מנת לברר כיצד הפרשה החלה. במהלך התחקיר ראיין גורמים שונים, מישראל ומאירופה. באותו חודש הודיע פרקליט המדינה, כי בהתייעצות עם מנדלבליט, הוחלט לעבור מבדיקה לחקירה פלילית מלאה.

[brightcove_iframe video_id='makor280217' autoplay='0' credit='' desc='תחקיר "המקור" המלא שחשף את פרשת הצוללות' kid='1_7khobzat' duration='4182'']

לכתבות נוספות בנושא:

פרשת הצוללות: מרום, גנור ושרן יואשמו בשוחד, שמרון בהלבנת הון

פרשת הצוללות: הסיבה שנתניהו הסתיר את המכירה – הנחה מהגרמנים

פרשת הצוללות: המשטרה ממשיכה לחקור – גבתה עדות מאלוף יוסי פלד

אליעזר מרום, מיקי גנור דוד שמרון ודוד שרן
אליעזר מרום, מיקי גנור דוד שמרון ודוד שרן | צילום: חדשות 13

במהלך חודש אוגוסט 2017, חצי שנה לאחר שפרסם את הפרשה, שוחח דרוקר עם שלומי פוגל, אחד מבעלי המספנה הגדולה בישראל שביקשה להתמודד במכרז על כלי השיט. פוגל אמר בריאיון מיוחד לתוכנית "המקור" כי "התרשמתי שיש פה משהו לא ענייני ואמרתי זאת לכל הגורמים; לא שוחחתי עם ראש הממשלה בעניין למרות חברותנו".

כאמור, הפרקליטות החליטה היום להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו דוד שרן, השר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג ועד המדינה לשעבר מיקי גנור בגין שוחד. עורך דינו לשעבר של ראש הממשלה, דוד שמרון, יואשם כפוף לשימוע בהלבנת הון. אבריאל בר יוסף ככל הנראה לא יקבל היום הודע בנוגע להחלטה בעניינו.

הפרשה המכונה "תיק 3000" מתייחסת לחקירה פלילית שבמסגרתה נחקר חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות וספינות מחברת "טיסנקרופ" הגרמנית, בין השנים 2017-2009. בפרשה זו נחקרו מקורבים לנתניהו ונגד חלק מהם המליצה המשטרה להגיש כתב אישום באשמת שוחד, מרמה והלבנת הון.