לאחר שהטילו אימה על התושבים: סוכנים סמויים הפלילו 24 חשודים

עוברים מהגנה להתקפה: שני סוכנים של מרחב נגב הביאו למעצרם של חשודים בסחר בסמים, סחיטת דמי חסות וסחר באמל"ח באזור באר שבע. לאחר המעצר הודה מפקד מרחב הדרום: "יש הרבה עבירות 'פרוטקשן' בעיר"

זמן צפייה: 01:30

עוברים מהגנה להתקפה: משטרת מרחב נגב פרסמה היום (שני) כי 24 חשודים נעצרו במבצע חשאי שנמשך חודשים ארוכים, במהלכו חדרו שני סוכנים סמויים אל תוך כנופיית פשע שהטילה אימה על תושבי הנגב. שני הסוכנים הצליחו לרכוש את אמונם של הגורמים העבריינים ולאסוף ראיות וממצאים כנגדם. כל העצורים הם  תושבי הדרום והפזורה הבדואית, מתוכם 5 יעדים של המשטרה ו-4 יעדים שהוגדרו במסגרת מבצע "מסלול בטוח".

במהלך הפעילות הצליחו הסוכנים להפליל את החשודים בעבירות כגון סחר ואחזקה של אמצעי לחימה בלתי חוקיים, עבירות סמים וכמובן סחיטת דמי חסות. לאחר המבצע, הודה מפקד המחוז, תת ניצב נחשון נגלר כי סחיטת דמי החסות הפכה לתופעה בלתי נסבלת ולכן הציב אותה בראש סדר היום של המרחב: "יש הרבה עבירות 'פרוטקשן' בבאר שבע, בעלי עסקים בעיר משלמים דמי חסות לעבריינים - ולא כולם משתפים פעולה עם המשטרה בגלל חוסר אמון. השנה,יצרנו תוכנית ייחודית שתעזור לטפל בתופעה".

ניידת בנגב, אמבולנס בנגב, זירת הרצח בפזורה הבדואית בנגב
ניידת משטרה | צילום: דוברות המשטרה

לדבריו, "מרחב נגב עובר מהגנה להתקפה. אנחנו לא רק מגיבים לאירועים, אלא גם יוזמים פעולות נגד גורמי פשיעה. הפעלת סוכנים בקרב עבריינים היא חלק מהמאמצים ההתקפיים שאנחנו עושים. המטרה היא לחזק את תחושת הביטחון של האזרח במרחב הציבורי. הכוונה שלנו היא להפוך את הנגב למקום יותר בטוח ושהאזרחים במגזר היהודי והערבי ירגישו בנוח להסתובב במקומות ציבוריים בלי פחד".

הבוקר, בירך המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי את מחוז דרום בישיבה של סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל. המפכ"ל ציין כי "פעילות משמעותית זו היא חלק מהמלחמה העיקשת שלנו בתופעות הסמים, סחיטת דמי חסות ושלטון החוק".